Dag 2. Aankomst HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 2. Aankomst HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 2. Aankomst HCMC

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

09 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een ontspannen vlucht zijn wij vanmorgen eerst geland op Bangkok Airport. Daar hadden we een transfer voor de vlucht naar HCMC. Op advise van een mede reiziger zijn ondanks het feit dat we al een boardingpass hadden toch maar naar de transfer balie van Vietnam Airlines gegaan. We kregen daar nieuwe boarding passen want die wij hadden kende ze niet.
Daarna nog een vlucht van net iets meer dan een uur en we kunnen Vietnam al zien.
Helaas duurt het nog zeker anderhlaf uur voor we het vliegveld kunnen verlaten. Om een visum te verkrijgen moet je eerst in Nederland een visumbrief aanvragen. Dit is om de procedure te versnellen.
Met deze brief ga je naar het visum buro om het daadwerkelijke visum aan te vragen. Appeltje eitje dus. Helaas, nadat we vrij snel bij dit buro waren moisten we weer extra formulieren invullen. Deze moesten ingeleverd worden samen met een pasfoto en het paspoort en daarna was het wachten totdat er een ambtenaar het visum in het paspoort plakt en afstempeld. Dit heft meer dan 45 minute geduurd.
Eindelijk het vliegveld af en op weg naar HCMC. De vietnamezen praten nog steeds over Saigon.
On hotel het Le Duy hotel in District 1 is central gelegen en is een redelijk middenklas uitvoering. De kamers zijn schoon.
Na even gerust te hebben volgt de eerste verkenning. Wat we tijdens de autorit al hadden gemerkt is dat het er krioelt van de brommers. Het is oppassen geblazen bij het oversteken.
Vandaag eerst maar even onze vaste nummers afwerken.
Koffie bij Starbucks en eten bij het HardRock Café.
moe maar met veel nieuwe indrukken is het nu goed slapen geen