Vrije dag Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Vrije dag Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Vrije dag Saigon

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

10 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag eerst maar even uitslapen. Na de vermoeide reis van gisteren is het prettig dat we vandaag rustig aan kunnen doen. lekker om 9 uur aan een oosters ontbijt. Heerlijke verse warme gerechten staan er op het menu. Tijdens het ontbijt bepalen we waar we naar toe gaan. In de Lonely planet staat een mooie wandelroute beschreven waarin de belangrijkste hoogtepunten wel naar voren komen. Het startpunt ligt op nog geen 50 meter van ons hotel. Via het 23/9 park, de voormalige spoorrails van Saigon, wandelen we richting Ben Thanh Markt. Een grote overdekte markt waar van alles te koop is. Van T-shirts van alle "bekende" merken tot aan de kip voor het avondeten. Leuk om door te wandelen en als je toch iets nodig hebt kun je hier mooi zaken doen. Onderhandelen is een must anders betaal je veel te veel.
Het volgende object in onze route staat midden op een rotonde. Hiervoor moeten we de rotonde oversteken. Op zich geen grote uitdagen ware het niet dat de brommertjes je letterlijk aan alle zijde voorbij sjezen. Het is echt blik op oneindig en god zij met u. Toch veilig aan de overkant rearriveerd. We leren al bij.
De wandelroute brengt ons op diverse bezienswaardige punten in Saigon. Sommige bijzonder andere leuk. Na de wandeltocht zijn we dicht bij het oorlogsmuseum van Vietnam. Hier wordt een optekening gemaakt van de gebeurtenissen tijdens de Vietnam oorlog van de 60er en 70er jaren. Hier wordt toch maar weer duidelijk hoe verschrikkelijk die periode is geweest en hoeveel fouten er toen zijn gemaakt. Na afloop van dit bezoek lopen we nog naar een pagoda in de buurt. Mooi om even te bekijken.
Inmiddels is het tijd om een rustpauze in te lassen. Wij hebben al ongeveer 12 km rondgeslenterd bij 35 graden Celsius. Het hotel is maar een kwartiertje lopen en de douche lokt.

's Avonds gaan we eten in een restaurant wat ons op 2 helemaal verschillende plekken is aanbevolen. NGON 138 in Pasteur 160 is echt de moeite waard. Een gezellig restaurant waar je tegen een redelijke prijs goed vietnamees kunt eten.
Na het eten nog lekker rond slenteren door de stad. Saigon is ook bij avond leuk om te bekijken. wonderlijk hoe alle brommertjes het straatbeeld blijven bepalen. Kris en kras vliegen ze over het wegdek zonder in botsing met elkaar te komen.
Om een uur of 10 gaan we richting onze kamer. Een heerlijke dag achter de rug.

• 10 Maart 2014 - 18:50

Annemiek:

Welterusten en niet te veel van de brommertjes dromen. Je komt er nog meer dan genoeg tegen om er wakker van te liggen.