1e Dag naar de Mekong delta. - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 1e Dag naar de Mekong delta. - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

1e Dag naar de Mekong delta.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

12 Maart 2014 | Vietnam, Can Tho

Om iets over half 8 staat onze gids gereed om ons op te halen voor de drie daagse trip door de Mekong delta. Eigenlijk zouden we starten met 6 personen maar helaas heeft er 1 stel om privé redenen af moeten haken. Dit houdt nu dus in dat we met maar 4 personen in een 30 persoons bus richting de Mekong delta reizen. Een reis van zeker 2 uur over de weg alvorens we bij de boten zijn waar we de reis mee vervolgen.
In Cai Be stappen we in de boot, een heerlijke schuit met redelijk “luxe” stoelen met zelfs een voetenbank. We zitten per slot van rekening meer dan 3 uur in de boot alvorens op de eind bestemming te komen.
Onderweg naar onze eindbestemming voor vandaag bezoeken wij een aantal plaatsen. Onder andere bezoeken we een werkplaats waar rijstpapier gemaakt wordt voor de springrolls. Tevens wordt daar rijstwijn gemaakt en Poprice en Popnudlles.
Verder bezoeken we een eerste Floating market. Helemaal anders dan in Thailand. Hier zie je meer grote boten met waren dan de kleine sloepjes van Thailand. Iedere markt is op zijn eigen manier bijzonder maar zeker niet te vergelijken.
Na op een volgende stop nog een fiesttocht van dik een half uur te hebben gemaakt bereiken we rond half 6 onze eindbestemming voor vandaag. In Can Tho komen we weer aan land in een drukke stad. Nadat we onszelf allemaal opgefrist hebben spreken we samen met onze reisgenoten af om rond 7 uur te gaan eten. Het is nog moeilijk om bij het hotel een restaurant genoemd te krijgen waar we Vietnamees kunnen gaan eten. Na wat aandringen wordt er een geadviseerd waar we dan ook naar toe gaan. Het is zeker een aanrader. Wel even lopen vanaf het Kim Tho hotel naar het restaurant maar zeker de moeite waard. Allemaal kleine paviljoens op een meer waar je met een groep kunt gaan eten. Samen met onze reisgenoten Vanessa en Nicole hebben we een gezellige avond. Toch maar weer niet te laat maken want morgen worden we om 6 uur opgehaald om naar de grootste Floating Market van de Mekong delta te gaan. Op tijd slapen dus.