Op naar de kust. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op naar de kust. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op naar de kust.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

15 Maart 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vandaag verlaten we het drukke leven van Phnom Penh alweer om dit in te ruilen voor het strandleven in Sihanouk Ville.
Dit is DE badplaats van Cambodja. Niet dat wij veel aan het strand zullen liggen maar daar is ook de duikschool gevestigd waarmee wij 5 dagen gaan duiken.
Om daar te komen moeten we eerst een lange reis met een minibus ondergaan. De bus zit vol dus ruim zitten is er niet bij. Volgens de diverse beschrijvingen zou het een reis zijn van ongeveer 3 uur wat op zich nog wel gaat. Helaas gaat het in Cambodja al even snel als in Vietnam. De totale reistijd bedraagt uiteindelijk bijna 5 uur. Onderweg is er van alles te zien. Buffels die langs de weg en midden op straat lopen, kraampjes met van alles en nog wat te koop, brommers die afgeladen vol zitten met mensen en/of spullen, vrachtwagens die nauwelijks vooruitkomen, rijstvelden en nog veel meer.

In Sihanouk Ville aangekomen is het nog even een Tuk-Tuk regelen voor het vervoer naar het hotel.
Hotel Coolabah is een eenvoudig maar net hotel vlak bij het strand. Net ver genoeg weg om geen overlast te hebben maar wel loopbaar. De duikschool, Scuba Nation, zit precies tussen het hotel en het strand in. Ideaal dus. Na het inchecken en uitpakken snel maar even aanmelden voor de duik van morgen.
We worden welkom geheten en na even gepraat te hebben volgen de officiële paperassen die bij het duiken horen. Omdat we dit keer geen eigen spullen bij hebben mogen we tevens eerst even alle materialen welke we nog nodig hebben verzamelen zodat dit morgen geen vertraging oplevert. We krijgen een speciaal welkomsgeschenk. Een leuke kaart en fles wijn van de zus van de eigenaar, zij is een vriendin van ons in Nederland en heeft dit vanuit daar geregeld. Fantastisch.
Na het passen en verzamelen van de duikuitrusting zijn we klaar voor het duiken en gaan we alvast genieten van het strand. Hier zie je het vertrouwde beeld van alle populaire stranden. Heel veel strandtentjes, het halve strand vol strandstoelen, dames die massages en manicures aanbieden, kinderen die zonnebrillen en armbandjes verkopen en veel zongebrande mensen. Voornamelijk westerse mensen. Nog even een biertje op het strand en dan terug naar het hotel om verder uit te pakken.
We zijn benieuwd wat Sihanouk Ville ons allemaal laat beleven.

• 15 Maart 2014 - 14:23

Pa En Ma:

Hallo Marjo en Ingrid, we hebben jullie verslag helaas vandaag pas bekeken, maar we vinden het geweldig wat jullie al hebben gezien en meegemaakt, zijn dus ook heel erg benieuwd naar de foto's.
    Heb nog veel kijk en duikplezier.
    Groetjes Pa en Ma (kusjes)

• 15 Maart 2014 - 15:10

Anny:

Hallo wereldreizigers,

Hier ook nog een reactie van mij .ik heb net het reisverslag gelezen en vind het geweldig wat jullie allemaal zien en ervaren, in gedachten zie ik dan beelden van wat ik ken van de televisie.
    Vol verwachting kijk ik uit naar het volgende verslag !!

groetjes en nog een fijne reis verder

Moeder Anny

• 16 Maart 2014 - 11:03