Dag 2 Blydenriver - Reisverslag uit Blyde, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 2 Blydenriver - Reisverslag uit Blyde, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 2 Blydenriver

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

28 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Blyde

Vandaag hebben we meteen afscheid genomen van Johannesburg.
Het overnachting hotel "Airport Game Resort" was een goede plek om te overnachten. Lekker rustig en het noodzakelijke was aanwezig.
Al vroeg in de morgen werden wij opgehaald door de verhuur maatschappij van de 4x4. Een goed verzorgd bedrijf met degelijke een goed onderhouden voertuigen. Na de nodige administratieve handelingen konden wij om half elf beginnen met onze eerste etappe in Zuid Afrika. Snel even drinken voor onderweg halen en dan aan een van de lange autoritten beginnen. De eerste uren waren niet spectaculair. Afrikaanse snelwegen zijn helemaal niet slecht maar na 100 km net zo saai als alle ander snelwegen.
wanneer we 200 km gereden hebben verlaten we de snelweg en gaan we de secundaire wegen op. Hier wordt het uitzicht al mooier. Uiteindelijk arriveren wij rond half 5 in het Blyde Canyon forever resort.
Dit resort ligt letterlijk tegen de canyon aan. Wij krijgen een suite toegewezen waarbij we direct zicht hebben op de 3 Rondavels.
Terwijl we aan het uitpakken zijn komen er vlak bij onze suite een groep apen voorbij. Altijd bijzonder om deze dieren in het wild te zien scharrelen.
Vanavond word het dineren met uitzicht op de canyon.

We zitten in het restaurant met een fantastisch uitzicht op de rondavels. Terwijl we daar zitten zien we de zon een gouden gloed over de rondavels leggen. Het is prachtig. Het personeel komt naar buiten gelopen, ook zij hebben nog nooit gezien dat de rondavels op deze manier in het licht komen te staan. Ongeloofelijk mooi.
Ingrid raakt in gesprek met een Noorse man die blijkt te jagen. Natuurlijk gaat het gesprek onmiddellijk over de vraag wat er nu zo leuk is aan jagen en waarom zij dat doen. De man geeft aan dat het vlees van de dieren naar de lokale bevolking gaat die het kunnen verkopen of eten en dat zij op die manier ook goed doen. Blijft dubbel.

• 28 Februari 2016 - 18:27

Tineke:

Klinkt heerlijk zeg!
    Ook lekkere temp?
    Ik was al blij met 5 reen vanochtend op de Brandevortsedreef

• 29 Februari 2016 - 10:06

Ilke:

ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dit niet moet lezen als ik net begonnen ben met werken ;-)
    het uitzicht was geweldig. Veel plezier!

• 05 Maart 2016 - 15:10

Pa En Ma:

Hallo Ingrid en Marjo, als ik het verslag lees tot dag 6 dan denk ik waren we toch maar ingegaan op de koffers dragen, maar ja berouw komt naar de zonde. Wij vinden het prachtig wat jullie nu al allemaal zien en meemaken, geniet er echt van tot de laatste vakantiedag, en we hopen dat jullie nog veel te zien krijgen maar daar twijfelen niet aan.

Groetjes

Pa en Ma