terug naar de natuur - Reisverslag uit Louwsburg, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu terug naar de natuur - Reisverslag uit Louwsburg, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

terug naar de natuur

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

12 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Louwsburg

Vandaag gaan we weer terug naar de natuur. Voordat We Saint Lucia verlaten bezoeken we daar eerst nog even een bezoek aan de krokodillen farm. Toch makkelijker om van dichtbij te bekijken dan in de rivier. En een stuk veiliger.
Daarna brengt ons de reis via snelwegen en grote stukken genummerde zandpaden bij onze volgende bestemming. Het Ithala Game Reserve bij Louwsburg. Onze eerste indrukken zijn positief. In het reserve zien We al snel een groep giraffen.
Tijdens het inchecken maar meteenbekeken wat de mogelijkheden zijn voor toers. We kunnen later in de middag aanhaken bij een Duits reisgezelschap. Hebben we dat ook meegemaakt. De wilddrive is op zich aardig. Op het einde wordt het een heel bijzondere rit. Op een gegeven moment zien We rechts een olifant staan. De ranger rijdt een stuk terug om beter te kijken. Vervolgens zien We de olifant verdwijnen. Jammer denken We totdat hij een paar seconden later ineens opduikt voor de auto. Hevig flapperend met zijn oren en flink briesen komt hij op ons af. De ranger rijdt achteruit en de Olifant verlaat de weg aan de linkerzijde om vervolgens via de zijkant weer naar de auto te komen. Gelukkig heeft de ranger het in de gaten en kan hij net op tijd weg rijden. De olifant volgt ons nog wel even maar geeft toch op. Een spannende onderneming waar Door het gezelschap en zeker Door de ranger nog lang wordt nagepraat. Hij stond dan ook oog in oog met de boze olifant.
Na de drive eten en rusten voor de volgende dag. Een wandel safari met ranger vroeg in de mogen.

• 14 Maart 2016 - 13:26

Annemiek:

Hele indrukwekkende ervaring zo dicht oog in oog, oor aan oor te staan met een olifant, zeker met een briesend (hoogstwaarschijnlijk) mannetje.
    Heel veel plezier met de verdere ontdekking van Zuid-Afrika.

• 22 Maart 2016 - 14:22

Antoinette:

Volgens mij had de olifant het erg warm. Het blijkt dat een olifant zijn warmte afvoert via zijn oren :) Spannend zo'n momenten van kennismaking.