Van West naar Midden Cuba. - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Van West naar Midden Cuba. - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Van West naar Midden Cuba.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

06 Februari 2017 | Cuba, Cienfuegos

Voor vandaag staat de grootste afstand op de planning. Na een wederom uitgebreid ontbijt nemen we afscheidt van de Casa.
Wij gaan West Cuba verlaten. Van Viñalis uit vertrekken we naar Cienfuegos. Een rit van dik 400 Km.
Volgens de wegenkaart die wij hebben gekregen zouden wij een doorsteek kunnen maken zodat we een heel stuk af kunnen snijden. Een leuke onderneming met wat achteraf blijkt een lastige keuze. Na 180 Km verlaten wij de snelweg en gaan ons op de lokale wegen van Cuba begeven. Wegwijzers worden een unicum. Dit maakt de juiste route volgen niet eenvoudig. Toch weten we een heel eind de goede richting in te komen. Op een gegeven moment lopen we vast in een plaats. Zelfs de lokale politie agenten kunnen ons niet uitleggen hoe we bij de volgende plaats moeten komen. Om niet verder te gaan ronddolen besluiten we dan toch maar de veilige route te nemen en richting Havana te rijden. Daar vinden we al snel de juiste snelweg richting ons volgende doel. Een wijze les verder vervolgen wij de laatste 250 Km. Het wordt wel een stuk minder romantisch maar wel veiliger.
Rond half 5 arriveren wij bij onze Casa in Cienfuegos. Mooi gelegen aan de binnenzee. Wel een heel stuk verwijderd van het centrum van de stad. Nadat we de koffers hebben uitgepakt wandelen we terug naar het centrum. Een tocht van dik een half uur langs de baai. Op het moment dt je de boulevard tot aan het centrum zijn gevolgd kunnen we onder het genot van een lokaal biertje genieten van de zonsondergang over de binnenzee. Het centrum zou bruisend zijn. Helaas hebben wij dit niet kunnen vinden. Dan maar gezellig op een dakterras wat eten.
Na afloop besluiten we toch maar met de bicitax terug te gaan. Voor 3 CUC worden we netjes afgezet waar we willen. Het laatste stukje nog even wandelen en dan lekker onder het genot van een cocktail de dag evalueren op het terras van de Casa.

• 08 Februari 2017 - 00:12

Annemiek :

Goede keuze, dat vertier in Cienfuegos viel mij toen tegen. Veel herrie, dronken Cubanen en laat op straat een beetje guur. Een dakterras is een goede keuze, zeker na de lange wandeling. Ik ben benieuwd naar de foto's