Een dagje Camagüey. - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Een dagje Camagüey. - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Een dagje Camagüey.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

09 Februari 2017 | Cuba, Camagüey

Na het ontbijt verlaten we Trinidad en verplaatsen we ons naar Camagüey. Hier zullen we maar 1 nacht blijven. Deze plek is gekozen om de rit naar de volgende bestemming niet te lang te laten duren.
DE reis verloopt voorspoedig en al snel bevinden wij ons in de straten van onze nieuwe bestemming. Wanneer we bijna bij de Casa zijn worden we aangesproken door een fietser. Hij vraagt of we naar een specifieke Casa op weg zijn. Hij noemt meteen de onze. Volg maar zegt hij, dan breng ik jullie wel even. Vervolgens fiets hij eerst de andere kant op om ons uiteindelijk met een grote omweg af te leveren bij de Casa. Daar staat ons al iemand op te wachten. 5 CUC zegt hij voor het brengen. De andere man bevestigt het terwijl hij de indruk achter liet dat hij bij de Casa hoorde. We hebben hen 1 CUC gegeven en hebben hen verder aan hun lot overgelaten. Boos als ze zijn druipen ze uiteindelijk toch af om later nog een volgend stel het zelfde te lappen. Weer een les geleerd.
Na het inchecken bij de Casa kunnen we de auto in een garage parkeren. Het zou redelijk inbraak gevoelig zijn in de straat. Beter voorkomen dan genezen.
Nu een leuke stadswandeling door het centrum van Camagüey. Lang niet zo druk als Trinidad wel betere wegen. Helaas zijn de kerken allemaal dicht en valt de rest wat tegen.
Camagüey is echt een stad voor 1 nacht. We besluiten om vandaag in de Casa te dineren. Hoeven we er niet meer uit. Daar blijken uiteindelijk nog een Duits stel en 2 Franse stellen bij aan te schuiven.
De maaltijd is eenvoudig maar smaakt uitstekend. De prijzen komen redelijk overeen met een restaurant. Morgen snel verder en deze episode afsluiten.