Op naar de bergen. - Reisverslag uit Santo Domingo, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op naar de bergen. - Reisverslag uit Santo Domingo, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op naar de bergen.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

10 Februari 2017 | Cuba, Santo Domingo

Na het ontbijt auto ophalen, koffers weer pakken en verder naar de volgende bestemming. Dit wordt Santo Domingo in de Sierra Masters. Hier is Castro zijn revolutie begonnen. De rit gaat weer voorspoedig dus besluiten we onderweg om een stop in te lassen. De laatste grote plaats voordat we het gebergte in gaan is Bayamo. Hier rijden we op goed geluk de stad in en vinden uiteindelijk het “bruisende” centrum. Vlak bij het wandel gedeelte staat een parkeerwachter te controleren. Voor 2 CUC mogen wij parkeren en let hij op onze auto. Het zal wel maar we gunnen hem z’n plezier. Bayamo heeft een redelijk centrum met veelal gesloten restaurants. Op een volgend pleintje toch een leuke taberne gevonden waar we een eenvoudige lunch kunnen nuttigen.
Nog even zorgen dat de tank weer vol is en dan het gebergte van Sierra Masters in op weg naar Santo Domingo.
Het wordt een rit over steile wegen door het gebergte. Goed dat we dit niet hoeven te lopen. Uiteindelijk arriveren we bij het plaatsje. Er zijn en paar Casa’s maar ook Villa Santo Domingo, het park waar wij 2 nachten verblijven. Volgens de beschrijving zeer eenvoudig maar de kamers zien er goed verzorgd uit. Verder vandaag rust. Morgen wacht ons een lange wandeling.