In de voetsporen van Ché en Fidel. - Reisverslag uit Santo Domingo, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu In de voetsporen van Ché en Fidel. - Reisverslag uit Santo Domingo, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

In de voetsporen van Ché en Fidel.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

11 Februari 2017 | Cuba, Santo Domingo

Om negen uur staan we gereed voor onze ochtend activiteit. We worden samen met 6 anderen de berg op gereden naar het startpunt voor de wandeling naar de plaatsen waar Fidel en Ché de revolutie zijn gestart. Midden in de bergen zijn smalle paden die ons leiden naar de diverse locaties. Het is een stevige wandeling van in totaal dik 4 uur. De wandeling brengt ons eerst bij een basiskamp wat nu gebruikt wordt door de arbeiders die het park onderhouden. 15 dagen werken en dan aflossing door de volgende groep. Er is weinig luxe te bespeuren hier in de bergen. De tocht vervolgd zich richting het 1e gebouw van de revolutie. ieder gebouw staat een dikken honderd meter of meer verderop. Per locatie was er maximaal 10 personen aanwezig. Wij besluiten onderweg dat voor ons het eindpunt de barakken van Fidel worden. De rest van de groep gaat nog een 500 meter verder naar het radio station.
Na rustig rond gekeken te hebben wandelen wij weer terug naar het begin. Er is maar een weg dus fout lopen gaat niet.
Na dik 4 uur zijn we weer terug op de parkeerplaats waar we op de rest van de groep wachten.
Terug bij onze overnachtingsplek wacht ons nog een “uitgebreid” lunch van 1 broodje een flesje water en een cola.
Verder de dag rusten. Het is al bij al een beste klim geweest.

• 17 Februari 2017 - 11:59

Antoinette:

Hoi Marjo en Ingrid, Ik ben weer bij met lezen. Was even vergeten dat jullie deze blog gebruikten om ons lezers op de hoogte te houden. Het klinkt allemaal weer als een geweldig avontuur. Ik ben net als Annemiek benieuwd naar de foto's. ik mis nu (17-2) echter nog 6 dagen van jullie geweldige reis. Wat zijn jullie aan het doen? Hartelijke groet en veel plezier nog, Antoinette