Op naar het strand. - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op naar het strand. - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op naar het strand.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

18 Februari 2017 | Cuba, Playa Santa Lucía

Na het ontbijt vertrekken we naar Santa Lucia voor ons duik uitstapje. Voordat we echt vertrekken brengen we nog even een bezoek aan een draaiorgel werkplaats vlak bij de Casa. Helaas wordt er op zaterdag niet gewerkt maar de personeelsleden laten ons graag een en ander zien. Een orgel wordt voorbereid om muziek te spelen. Ze hebben er zelfs een boek van “tulpen uit Amsterdam”. Na het korte bezoek vervolgen wij onze reis. Even tanken bij het uitrijden van Holguin. Dit blijft altijd weer een onderneming. Daarna richting Las Tunas. Omdat we tijd genoeg hebben besluiten we hier even het centrum te bekijken. Leuk maar met een uur alles gezien. Om daarna de weg richting Santa Lucia te vinden is een andere uitdaging. Uiteindelijk weet een personeelslid van een pomp station ons de goede richting in te wijzen.
De route naar het strand is saai. Er is weinig te zien en er is geen afwisseling van omgeving. Na dik een uur doemen de borden van Santa Lucia op. Nu nog het Resort vinden.
Ook dat vinden we uiteindelijk aan het einde van de strip. Het 4 sterren resort is inmiddels redelijk gedateerd. De gebouwen zien er van een afstand goed uit maar van dichtbij is duidelijk te zien dat het onderhoud al een paar jaartjes geleden uitgevoerd had moeten worden. Was bekend dus niet zeuren hierover. De ontvangst is vriendelijk. We zijn net te vroeg. Ons programma begint pas vanaf 2 uur dus 15 minuten wachten. De kamer mogen we pas om 4 uur op. Deze moet nog schoon gemaakt worden. We gaan dus maar een eerste verkenning van het resort uitvoeren. Tevens een eerste bezoek aan de duikschool. In het begin is er niemand aanwezig. Er wordt ’s middags niet gedoken dus zijn ze gesloten. Gelukkig komt de eigenaar net langs en kunnen we de eerste afspraken alvast maken. Daarna terug naar het resort voor een drankje.
We besluiten nog even de zee in te gaan voordat het diner begint. Heerlijk even dobberen in 27°C zeewater. Het is wel ondiep. Tot zeker 50 meter uit de kust kunnen we alle twee nog met de voeten aan de grond.
Om half 8 eten in het buffet restaurant. Voldoende keuze van een redelijke goede kwaliteit eten. De bediening is vrolijk en gezellig. Dit gaat goed komen. Op tijd naar bed voor ons duik avontuur in Sant Lucia.

• 21 Februari 2017 - 21:00

Annemiek: