Op naar de grote stad - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op naar de grote stad - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op naar de grote stad

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

16 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Het safari avontuur van Zuid Afrika zit er voor ons op. Vandaag gaan we naar Johannesburg om daar 2 dagen te verblijven voordat We van land gaan wisselen. Het is een lange rit naar Johannesburg. Bijna volledig snelweg dus weinig leuke afleiding langs de route. Eenmaal de stad bereikt wordt het opletten. Het is behoorlijk druk en We zijn onbekend. Samen met de routebeschrijving, de kaart van de stad en de aanwijzingen van Ingrid weten We uiteindelijk de B&B te bereiken. Het komt niet helemaal overeen met de foto's op Internet. De romantische kamer is niet voor ons weg gelegd en het uitzicht op de mooie tuin blijkt een uitzicht op een versierde wand te zijn. Hands On Retreat is een spa met overnachting mogelijkheide. Ze bieden arrangementen aan met overnachting. Hiervoor zijn ze eigenlijk ingericht. Niet zozeer op gasten zoals wij.
Omdat er niets te beleven valt besluiten We toch maar naar het Nelson Mandela Square te gaan. Wandelen is te ver dus toch maar de auto gepakt. Een parkeerplaats zoeken was in het begin lastig. Uiteindelijk de auto langs de straat geparkeerd en nog een stuk gelopen naar het centrum. Op het moment dat wij daar langs lopen zien We de ene naar de andere parkeer garage. Balen maar het is zo. Het Nelson Mandela Square valt een beetje tegen. Hij zijn hoofdzakelijk restaurants en luxe winkels. Het weer zit ook niet mee, het is regenachtig tot zelfs af en toe buien. We besluiten dus maar om eerder naar het Hard Rock Cafe te gaan. We hebben onze dag niet. Blijkt er in het restaurant gedeelte vandaag een event te zijn en kunnen We alleen op het minder gezellige terras zitten. Toch onze gebruikelijke zaken afgehandeld. Optijd terug naar de B&B om voor te bereiden voor morgen