Tussen de tabaksvelden. - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Tussen de tabaksvelden. - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Tussen de tabaksvelden.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

05 Februari 2017 | Cuba, Viñales

Op tijd uit de veren om te genieten van een heerlijk ontbijt. Alles staat al gereed als we gewassen en gestreken aan tafel komen.
Na het ontbijt op weg naar de touristinfo voor onze afspraak met de paarde. We zijn niet de enige die deze tour hebben geboekt. Met een groep van ongeveer 15 personen wandelen we naar de paarden. Voor iedereen wordt er een paard uitgezocht en dan is het rijden maar. Helaas hadden de meeste paarden alleen de stand stapvoets dus ging het langzaam aan maar wel vooruit. De tocht bracht ons tussen de diverse velden door naar de tabaksplantages. Hier gearriveerd kregen wij uitleg over het leven op de farm en uitleg over de tabaksplant en uiteindelijk de sigaar. Zelf hebben we nog een sigaar gerookt maar niet ons ding. Misschien niet gevoelig genoeg voor ons.
Nadat we nog een lokaal sapje gedronken te hebben beklimmen wij onze paarden weer en hobbelen we weer terug naar Viñalis. Lekker voldaan stijgen we na een uur weer af en wandelen we terug naar het dorp. Een snelle lunch en dan rusten. Paardrijden is best inspannend als je dat nog nooit hebt gedaan of als het al lang is geleden.
Wat later op de middag wandelen we terug naar het centrum. Eerst nog even langs bij de botanische tuin. Leuke afwisseling maar niet echt bijzonder.
De plek waar we eigenlijk wat willen gaan drinken is vol dus wandelen we verder.
Vandaag drinken we beide een cocktail. Ingrid een Cuba Libre ik een Mojito. En dit natuurlijk onder het “genot” van de sigaar die we mee hebben gekregen van de boer. Ook de combinatie met rum geeft ons niet het gevoel dat we moeten gaan roken.

• 08 Februari 2017 - 00:14

Annemiek:

Nu nog de Pina Colada. ..