Trinidad. - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Trinidad. - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Trinidad.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

07 Februari 2017 | Cuba, Trinidad

Na het ontbijt wat ook hier weer geweldig verzorgd is verplaatsen wij ons richting Trinidad. Een tocht van maar 80 Km dus we kunnen rustig aan doen. Net buiten Cienfuegos stoppen we nog even bij een grote begraafplaats. Best wel indrukwekkend om te zien. Er zijn diverse grote graven van voor Cuba belangrijke personen.
Trinidad is een bijzondere stad. Het staat op de Unesco erfgoedlijst en is typerend voor zijn grove straten en kleurige verschillende huisjes. Het is behoorlijk druk op straat. Ondanks de drukte vinden we al snel onze overnachtingsplaats voor de komende 2 dagen. Een Hostal van een al wat oudere dame. We worden begroet door haar nicht die ons naar onze kamer brengt.
Na inchecken het centrum in voor de eerste wandeling. Trinidad is zeker een drukke stad. En het zijn echt niet alleen de toeristen die hier verblijven.
De straten zijn geplaveid met diverse formaten kiezelstenen. De tand des tijds heeft hier duidelijk zijn sporen nagelaten. Het blijft goed opletten om niet in een van de diverse kuilen te stappen. Het geeft Trinidad wel iets unieks. Dit in combinatie met de kleurige gevels en de vele Cubanen is het een gezellig centrum. Ook hier zijn de Casa Particulares veelvuldig aanwezig.
Na de rondwandeling komen wij terecht op de trappen voor de Casa Del Musica. Een heerlijke trap waar een bar zit. Vele toeristen maar ook Cubanen vertoeven hier om van de zon te genieten. Dit onder het genot van de lokale klanken.

’s Avonds lekker Langoustine eten. Een lokaal gerecht wat zeker de moeite waard is.

• 08 Februari 2017 - 00:04

Annemiek:

Ga genieten van de terrasjes met levende muziek in Trinidad. Ik heb daar heel wat tijd doorgebracht. Of dwaal Door de straten op zoek naar de kamertjes en binnenpleintjes vol met levendige orkesten. Het leek wel of iedereen in Trinidad een muziekinstrument bespeelde. En die klanken. .. ik kan er nu nog met veel plezier aan terugdenken