Dag 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Bangkok

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

08 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Vandaag onze eerste volle dag in Thailand. Na een goede nachtrust in ons hotel, Residentie iSanook, beginnen we de dag met het ontbijt op het dakterras van het hotel. Geweldig uitzicht over de stad met zijn diversiteit aan bouwstijlen. Oude en nieuw, onderhouden en vervallen, hoog en laag en een willekeur aan kleuren.
Na het ontbijt wandelen door de smalle straatjes van onze buurt om uiteindelijk bij Hua Lampong Trainstation te komen. Hier zit het ticketoffice waar wij de treintickets op moeten halen voor zondag naar Hua Hin en later naar Surat Thani.
Daarna rustig doorwandelen om te gaan lunchen bij een echt Thais straat restaurant. Altijd de vraag wat je krijgt maar voor € 2,50 hoef je niet veel te verwachten. Het was wel lekker.
De volgende stap is aanmelden bij Co van Kessel.. Hier hebben we een fietstocht van 3 uur geboekt door de smalle straatjes van Bangkok. Onder andere door China Town. Leuke mogelijkheid om Bangkok eens op een andere manier te bekijken. Het is een afwisseling van normale straten en smalle steegjes waar je de beperkte ruimte moet delen met voetgangers en tegemoetkomende brommertjes. En dat midden tussen de winkeltjes in China Town. na dik een uur door smalle steegjes gaan we met een veerboot naar de andere kant van de rivier. Hier bezoeken we een tempel waar we allemaal een Lotus bloem voorbereiden om te schenken aan Boeddha.
Na dit bezoek vervolgen we onze tour aan deze zijde van de rivier. Het is er een stuk rustiger maar de paden zijn net zo verschillend. na nog een uur trappen houden we pauze bij een lokaal winkeltje waar er voor drinken, fruit en chips gezorgd wordt. Allemaal inbegrepen bij de prijs van de tour. Super.

Na nog weer een overtocht terug naar de juiste kant van de rivier beëindigen we onze tour na 3 uur. Bedankt, Kookkie, Anja en New York voor deze belevenis.

Omdat wij vinden dat we hard gewerkt hebben trakteren we onszelf op een heerlijke massage. Goed voor de spiertjes.

Nadat we nog even op het hotel de tassen en camera's hebben weg gelegd heerlijk zitten is het tijd voor het laatste avondmaal van vandaag.
Lekker om de hoek van het hotel bij weer een lokaal tentje genieten van het heerlijk vers bereide Thaise Streetfood.

• 10 Maart 2019 - 09:58

Simone :

Hey,
    Wat een mooie tocht. Lijkt me een geweldige beleving.
    Liefs Simone en Dirk