Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

10 Maart 2019 | Thailand, Hua Hin

Dag 3 staat in het teken van vrij ronddwalen door Bangkok. Wel hebben we een doel, Wat Arun, een prachtige tempel aan de ander kant van de rivier.
Op onze wandeling ontmoeten we een Thaise leraar die ons de tip geeft om een rondvaart te maken met een longtaile boot en ons dan aan het einde af laat zetten bij Wat Arun. Hij regelt een Tuk-Tuk voor ons voor maar 20 Bath. Normaal kosten die tussen de 200 en 300 Bath. De tocht met de longtailboot is wel aardig. Een tussenstop op een "floating"market zit er bij in. Aan het einde van onze tocht worden we netjes bij Wat Arun afgezet. De overige reisgenoten varen verder.

Wat Arun is inderdaad een prachtig Tempel Complex. Volgens zeggen ligt hier een hoeveelheid as van Boeddha.
De hoofdkleur van de stuppa is Wit. verder is de stuppa versierd met stukjes Chinees porselein in prachtige mozaïeken. Het is er gezellig druk. heerlijk om even rond te dwalen. Na bezoek aan de stuppa gaan we ook naar de tempels.
In een van de tempels laat Ingrid zich door een monnik zegenen en krijgt ze een geluksarmbandje.
Na het bezoek gaan we weer terug naar "onze" kant van de rivier. Even lekker lunchen aan de waterkant en daarna door met de wandeling. Veel leuke kleine winkeltjes gezien.
Aan het einde van de dag moe maar voldaan even rusten in het hotel om daarna nog even bij de straat restaurants te gaan eten.

Dag 4 staat in het teken van reizen. Vandaag gaan we met de trein van HuaLamphong Train station Bangkok, naar Hua Hin onze volgende bestemming.
Het wordt een treinreis van bijna 5,5 uur. Wel heel ontspannen en honger hoef je er niet te lijden. Buiten de vaste cateraar van de trein stapt er bij ieder station een aantal verkopers van eten en drinken op de trein om dan 1 of 2 stations mee te reizen.

Rond 6 uur arriveren we in Hua-Hin. Nog 5 minuten lopen en dan zijn we bij onze volgende overnachtingsplek. Heb Cbaba-Chalet hotel is van een andere klasse dan het hotel in Bangkok. Veel eenvoudiger, het is echt basic. Wel schoon en het bed is goed. Ontbijt is niets bijzonder maar kan er mee door.

• 11 Maart 2019 - 04:39

Tineke:

Mooi jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier