Dag 5. Een wandeldag in Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 5. Een wandeldag in Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 5. Een wandeldag in Hua Hin

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

11 Maart 2019 | Thailand, Hua Hin

Vandaag gaan we rondwandelen door Hua Hin en omgeving. Eerst maar eens even naar de toeristen informatie om te bekijken wat we allemaal kunnen doen in de directe omgeving.
Op zich zijn er binnen het centrum weinig plekken die de moeite van het bezoeken waard zijn. Voor veel bezoekers van de stad is het strand het hoogtepunt van de omgeving. Op de kaart welke we ontvangen hebben ontdekken we toch een paar leuke plekjes dichtbij en 1 plaats iets verder weg.
Aangezien we wilden wandelen zijn we begonnen.
De eerste tempel had verrassende bijgebouwen. Wat Hua-Hin ligt direct in het centrum aan de hoofdweg. Een groot complex met achter de tempel een aantal houten bijgebouwen met mooie details. Zeker de moeite waard om even te gaan kijken.
De volgende stop is een chinese tempel direct aan de kust. Hiervoor moeten we door het tweede uitgaans gedeelte van Hua-Hin. Nu is het nog rustig maar vanavond zal het hier wel weer gaan bruisen.

De Chinese tempel is bescheiden, ligt mooi tegen het strand dus vervolgen wij onze route over het strand.
Onderweg toch maar een een tour boeken voor morgen.

Onze volgende stop ligt net buiten het centrum. Denken wij. Khao Takiab Hill is een berg met wat tempels en waar wilde apen op leven./
Volgens de kaart een wandeling van dik een uur. De werkelijkheid wordt een tocht van dik 3 uur. Wel met wat onderbrekingen zoals lunchen en shoppen, maar toch. Het warme weer, 38gr, is best wel heftig.

Na de flinke tocht is het wel de moeite waard. Mooi aan het strand ligt een rotspunt in zee waar eerst een staande Boeddha zijn opwachting maakt. Vervolgens komt er een trap met ongeveer 100 trede om uiteindelijk boven op de heuvel te komen. hier staan een paar bescheiden gebouwtjes, wel zijn hier de apen volop aanwezig. Heerlijk om te zien. Tijdens de tocht naar boven had ik al een fragment gezien van een andere tempel. Deze blijkt te staan op een ander gedeelte van de landpunt. Daar gaan we maar niet meer naar toe. Hij is wel heel mooi te bekijken vanaf de plek waar wij zijn.

Afdalen maar weer en dan terug met het lokale vervoer. Is toch een stuk eenvoudiger en minder vermoeiend.

Vanavond rustig aan/