Dag 6 Khao Sam Roi Yod - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 6 Khao Sam Roi Yod - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 6 Khao Sam Roi Yod

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

12 Maart 2019 | Thailand, Hua Hin

Vroeg uit de veren. Om half 9 worden we opgehaald om naar het Khao Sam Roi Yod National Park te gaan.
We blijken uiteindelijk met 6 toeristen te zijn.
Na een rit van een uur komen we op de bestemming aan. Om bij het startpunt van onze wandeling te komen worden we eerst met bootjes naar een ander strand gebracht. Van hieruit begint de wandeltocht naar de ingang van de grot waar 150 jaar geleden een van de monarchen van Thailand een tempel heeft laten bouwen. 150 meter omhoog over rotsige trappen is best wel een uitdaging. vanaf het hoogste punt gaat het nog even een stukje naar beneden de uiteindelijke grot in en dan kan het schouwspel beginnen. De tempel is zo opgebouwd dat in bepaalde tijden van het jaar de zon van 10:30 tot 11:30 de tempel precies vol in het licht zet en dat deze dan daardoor net zelf licht lijkt te geven. Nu was de stand van de zon al weer anders en was maar een gedeelte van de tempel door de zon direct verlicht. Het is nog steeds een indrukwekkend gezicht. Ook de omgeving is sprookjesachtig. Mooie druipsteen formaties maken het plaatje compleet.

De terug wandeling gaat voorspoedig en als beloning duiken we gezellig de zee in om het overtollige zweet af te spoelen.

Na dit bezoek rijden we naar een Ananas farm. het is een half uurtje rijde n. Daar krijgen we ook nog lunch.
Nadat we een korte rondleiding hebben gehad over de farm gaan we weer terug naar Hua-Hin.

Om half 4 zijn we weer terug bij ons hotel en kunnen we gaan rusten.
De rest van de dag hebben we niets meer gepland staan.

Morgen weer een dag met niet indrukken en ervatringen

• 13 Maart 2019 - 06:23

Simone De Haan-Spoorenberg:

Hi lieverds
    Wat een geweldige reis.
    Lijkt me super spannend om Thailand te bezoeken.
    Heel veel plezier. Groeten Simone en Dirk