Dag 9 t/m 11 In de Natuur - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 9 t/m 11 In de Natuur - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 9 t/m 11 In de Natuur

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

15 Maart 2019 | Thailand, Khao Yoi

Vandaag start onze trip in het Nationale park Khao Sok Lake.
We worden al om acht uur opgehaald bij een reisbureau in Surat Thani om daarna naar het kantoor van het park gebracht te worden. Daar worden de laatste formaliteiten afgehandeld en dan gaan we door daar het stuwmeer.
Khao Sok Lake is een groot stuwmeer wat 35 jaar geleden is ontstaan door het bouwen van de stuwdam om zo het de waterhuishouding in het lager gelegen gebied te kunnen reguleren. Hierdoor is er een pracht natuurgebied ontstaan met 153 hectare aan water. Aan dit water zitten diverse Floating hotels. Wij hebben er 1 uitgekozen welke ongeveer een uur varen is vanaf de dam. Onderweg komen we nog 3 bijzondere rotsen welke gebruikt zijn in de film Avatar. Werkelijk prachtig om te zien.
Onze lodge is een wat modern opgezet geheel. Valt een beetje uit de toon maar was het enige met een eigen badkamer in het huisje.
Voor vandaag staat alleen nog maar een dierspot trip rond 5 uur gepland dus de middag is vrij. Heerlijk om te zwemmen in het meer. Het water is heerlijk warm en de vissen zwemmen heerlijk met ons mee. Het water is helder.

De dierspot trip is leuk. Helaas geen dieren. Volgende keer beter.

De volgende morgen al weer om 7 uur in de boot voor een ochtend safari. Nu hebben we meer geluk. Diverse apen gespot. verder nog Toekans en de nodige volgens. Na een uur terug voor het ontbijt.
De volgende activiteit ga ik samen het de gids alleen uitvoeren. Het is een tocht de bergen in welke redelijk zwaar is. Met de Longtaile boot eerste een kwartiertje varen en dan een beklimming naar een uitzichtpunt 150 meter hogerop. Het is een uur flink klauteren maar zeker de moeite waard. Daarna weer afdalen en terug naar de lodge voor weer een "rustige" middag. Inmiddels is de groep Thaise toeristen van gisteren gewisseld voor een nieuwe groep. Thaise toeristen komen voor 1 nacht naar de Lodge en gaan alleen de sunset en de sunrise bekijken. Verder blijven ze op de lodge. Dat is ook goed te horen dus de stilte momenten nadat ze 's morgens zijn vertrokken zijn heerlijk.
De avond safari lijkt ook weer niets op te leveren totdat we een wild zwijn ontdekken. Hebben we toch nog iets anders gezien dan alleen maar apen en vogels.

Op dag 3 staat er in de ochtend nog een laatste trip gepland naar een waterval. Doordat we aan het einde van het droge seizoen zijn staat hier niet meer veel water. Het is een redelijk zware klim maar Ingrid doet uitstekend haar best en we komen een heel stuk de waterval op. Ondanks het weinige water toch een prachtig gezicht.

Na de klimpartij nog snel even in het water plonsen en dan uitchecken bij de Lodge. Als afscheid nog een lunch en dan gaan we weer terug met de longtail boot.
Bij het vertrekpunt nemen we afscheidt van onze kapitein Maria en gaan we terug naar het bureau waar een gedeelte van onze bagage is opgeslagen.
Van hieruit worden we naar onze volgende bestemming gebracht. Khao Lak.

• 18 Maart 2019 - 04:28

Annemiek:

Hartstikke mooi verslag van je dagen in de rimboe. ook al is er niet veel wild te zien, de natuur lijkt mij prachtig. En je eigen grote "zwembad" voor de deur. Benieuwd naar de volgende bestemming

• 18 Maart 2019 - 05:01

Tineke:

Klinkt allemaal erg vervelend; echt een opoffering die vakantie