2e duikdag Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 2e duikdag Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

2e duikdag Puerto Morelos

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

02 September 2022 | Mexico, Puerto Morelos

Door de harde wind kunnen we vandaag pas na de middag duiken. Het worden ondiepe duiken omdat de andere duikstekken gesperd zijn.

Geen probleem voor ons. Diep of ondiep, het gaat ons om het duiken en niet om de diepte.

De eerste duik is ligt dicht bij de kust op het eerste rif. Maximale diepte 9 meter.

Te water gaan is al iets lastiger dan 2 dagen geleden. Er staat een redelijke deining maar het is nog goed te doen.

We gaan samen met Meladie van de duikschool en 2 Amerikanen aan de duik beginnen.

Onderwater treffen we de nodige kreeften aan. Verder zeker 3 schorpioen vissen een heel mooie Hogfish. aan het einde nog een kleine Eagle Ray.

Rdelijk bewegelijke duik door de golfgang onderwater.

Voor de tweede duik gaan we naar het volgende rif. Lobster garden genoemd en de naam doet zich eer aan. Een grote hoeveelheid aan kreeften kruist ons pad. Inmiddels is wel de zee onrustiger geworden waardoor het zicht wat afneemt maar altijd nog ruim 10 meter. Wel is er heel veel golfgang wat het duiken bijzonder maakt.

Ook deze duik duurt ongeveer 55 minuten en na afloop kunnen we terug kijken op een onstuimige maar mooie duikdag. Blij dat we gegaan zijn.

Nog even napraten met Delfine en daarna boodschappen voor het ontbijt.

Omdat we vandaag 39 jaar getrouwd zijn ons maar getrakteerd op een taartje voor tweeën.

• 03 September 2022 - 05:53

Annemiek:

Leuke foto's van de onderwater bewoners

• 03 September 2022 - 07:15

Ilke:

is dat als bij de italiaan? kies je kreeft for diner?

• 04 September 2022 - 11:27

Antoinette:

Klinkt als bijzondere duiken!