3e dag buiten Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Saen, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 3e dag buiten Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Saen, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

3e dag buiten Chiang Mai

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

25 Januari 2023 | Thailand, Chiang Saen

Na heerlijke nacht door gebrachte te hebben in het Luxe Resort in de ochtend nog een heerlijk ontbijt en lekker in de Whirlpool onderdompelen voordat we aan onze volgende trip beginnen.

Als eerste doel hebben we de grens overgang van Thailand naar Myanmar op de planning staan. De grens overgang ligt in de plaats Mae Sai. Heel bijzonder is de plaats niet maar we hebben in ieder geval de gesloten grenspost gezien. Nog even over de grote lokale markt gelopen een kopje koffie met gebak genomen en daarna weer verder naar het volgende ontdekkingspunt.

De eigenlijke doel van deze reis is een bezoek te brengen aan "De Golden Triangle". Het punt waar de drie landen, Myanmar, Laos en Thailand elkaar raken.

Het is een behoorlijk toeristisch punt op 2 oevers. In Myanmar is er weinig van te zien.

Toch leuk om hier een tijd rond te wandelen en een tochtje over de Mekong rivier te maken. Deze rivier is tevens de daadwerkelijke grens. Feitelijk zijn we dus nog in 2 landen meer geweest.

Na deze ervaring gaan we naar onze eindbestemming voor vandaag.

Ons hotel Siam Triangle Hotel ligt in landen Chiang Saen. De hoofdstraat is overdag nog druk maar in de avond wordt het al een stuk minder. Helaas zijn in het hotel het restaurant en de bar gesloten in verband met Covid volgens de receptioniste.

Toch maar weer naar het centrum om daar wat te eten.

Na afloop een drankje bij een plaatselijke discotheek waar een life band komt. Hadden ze beter niet kunnen doen maar ze deden hun best.

• 25 Januari 2023 - 17:40

Lucien:

Slechte muziek is voor jullie toch geen reden niet te drinken.