Dag 8, Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 8, Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 8, Verder naar het zuiden

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

14 Maart 2019 | Thailand, Surat Thani

Vandaag is weer een reisdag.
Rustig ontbijten en nog wat inkopen doen en dan uitchecken bij het hotel om naar de trein te wandelen.
In mijn beleving zouden we pas om 13:00 uur vertrekken dus tijd genoeg.
Lekker op het station een kopje koffie drinken en een ijsje eten.
Rond half 12 komt de eerste trein. Toevallig kijkt Ingrid nog even op de kaartjes en blijkt het dat ik mij vergist heb en we deze trein moeten hebben.
Snel de koffers pakken en instappen maar.

Onze treinreis naar Surat Thani is begonnen.
Een trip van dik 5 uur brengt ons verder naar het zuiden.
Rond kwart over 5 zijn we bij ons eindpunt. Het is al meteen duidelijk waarom dit niet in reisbrochures voorkomt. Het is echt een saaie stad. Na ingecheckt te hebben in ons eenvoudige Hotel Nadpob Maison gaan we kijken waar we morgen moeten zijn.
Daarna het stadsgedeelte bekijken waar het station in ligt. Niet wat je noemt interessant als toerist om te verblijven. De markten zijn wel echt Thais en zeker niet op toeristen gericht.
Vlak bij het hotel zou er een Night market zijn maar deze blijkt alleen maar uit een verzameling tafeltjes en krukjes te bestaan waar je kunt eten.
Daar maar bestellen. Goed dat er plaatjes bij stonden want het was alleen in het Thais beschreven. Wel pittit maar zeker lekker gegeten.
Vroeg onder de wol want morgen vertrekken we al om 8 uur naar onze volgende bestemming