Laatste overnachting - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Laatste overnachting - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Laatste overnachting

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

28 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Vanuit Chachoengsao is het nog ongeveer 45 minuten met de taxi naar ons laatste hotel voor deze vakantie.
Het Mariya Boutique hotel ligt vlak bij het vliegveld zodat we morgen niet al te vroeg op hoeven om toch op tijd in te kunnen checken voor onze teug vlucht.
Omdat we er al vroeg zijn moeten we nog een bezigheid gaan zoeken niet te ver weg van het hotel.
Op 15 minuten met de taxi bevindt zich het Siam Serpentarium. Een museum over slangen.
Als we daar arriveren lijken we de enige toerist te zijn. Schijn bedriegt.
Nadat we kaartjes hebben gekocht moeten we even wachten. Er moet een en ander voorbereidt worden om de presentaties in het Engels mogelijk te maken.
Terwijl we zitten te wachten stromen de groepen Chinezen de ontvangstruimte binnen. Weg rust. De ene groep na de andere groep arriveert en wordt binnen gelaten. Help, waar gaat dit allemaal naar toe.
Er komt een jonge dame naar ons toe die zich voorstelt als onze gids door het museum. Ze geeft aan dat ze een vervangsters is omdat de eigenlijke gids nog niet beschikbaar is en dat ze nog nieuw is.
De rondleiding kan beginnen. Hier merken we al een verschil. De Chinezen worden meteen links af een ruimte in gestuurd en wij gaan rechtsaf een kleinere ruimte in. Dit blijkt het begin van de show te zijn.
We moeten ons voorstellen dat we in een slangenei zitten wat uitkomt en beleven wat een slang beleefd na zijn"geboorte". Hier zijn we verlost van de rumoerige Chinezen. Zij volgen dit pad niet. Na de uitleg van de eerste levensdagen van de slang komen we in het tweede gedeelte van de presentatie. Hier staan allemaal terrariums met in iedere ruimte 1 of 2 slangen. Halverwege deze tocht zien we waar de Chinezen de ruimte binnen komen. Het is meteen gedaan met de rust. Gelukkig draven zij meteen door en kunnen wij, inmiddels vergezeld door de echte gids, rustig van de slangen genieten.
Aan het einde van deze tocht bestaat de mogelijkheid om een slang aan te raken. Helaas is het er erg druk dus laan we dit over.
Het derde gedeelte is een show.
Onze gids geeft aan dat we als eerste naar binnen mogen, de show bestaat uit twee gedeeltes. Nadat wij plaats hebben genomen stroomt de ruimte vol met de overige aanwezige, allemaal Chinezen, en begint het eerste gedeelte. Na deze presentatie wordt er in het Engels aangekondigd dat wij mogen blijven zitten en de overige gasten verlaten de zaal. De volgende groep komt binnen. Weer een volle zal. Ook deze groep vertrekt rechts uit de zaal na de presentatie en wij gaan terug naar de ingang waar we nog een keer de mogelijkheid krijgen voor een meet en great met een slang. Ingrid gaat dit dapper aan.
Na deze halsbrekende toer is de presentatie ten einde en lopen we door de altijd aanwezige shop naar de uitgang.
Lekker buiten lunchen in het aanwezige restaurant en daarna terug richting het hotel. Het eerste stuk met een taxibusje totdat deze van onze route afslaat en dan nog een stukje lopen.
We wilde eigenlijk nog wat gaan drinken maar helaas is er nog niets open. Gelukkig vlak bij het hotel is er al iets open.
Daarna even bijkomen van de ervaringen om daarna ons laatste echte Thaise eten te gaan nuttigen.
Morgen wordt een lange dag

• 28 Maart 2019 - 09:33

Tinekr:

Goede reis straks!

• 28 Maart 2019 - 13:45

Lucien:

Best frustrerend als er niets open is om te drinken als je op de teug
    (teut) vlucht bent.

• 28 Maart 2019 - 15:50