LiveAboard - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu LiveAboard - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

LiveAboard

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

22 Maart 2019 | Thailand, Ban Khao Lak

Nadat we om 7 uur bij het hotel zijn opgehaald rijden we nog langs een tweede resort om nog 2 gasten op te halen.
Daarna door naar de pier om aan boord te gaan van ons volgende verblijf. De MV Sawasdee Fahsai van WestCoast Divers.
We zijn de eerste dus hebben de ruimte om onze duikspullen voor te bereiden en onze hutten in te richten.
Uiteindelijk zijn er 30 gasten aan boord. Niet allemaal duikers maar een beste groep.
Er zijn duikers uit diverse landen. Wij zijn de enige 2 Nederlanders. Er is 1 Fransman, een stel van net onder Madagaskar[Franstalig], 1 Japanner, 4 Koreanen en der rest komt uit Oekraiene. De bemanning is volledig Thais en de Divemasters komen uit Thailand, Mexico, Korea en Oekraine.

Nadat iedereen is ingericht volgt de briefing over de boot. Daarna een diner en dan afvaart naar de eerste duikstek. Morgen gaan we beginnen.

De eerste duikdag brengen we door op de diverse Similan eilanden.
Duiken is er geweldig. Volop visjes en koraal bekijken in water van 31 graden. Heerlijk.

De tweede dag verplaats de boot zijn naar Kon Bon voor 2 duiken en daarna naar Tachai Pinnacle. Het wordt alleen maar mooier.

Op dag 3 staat het Surin Marine National Park op het programma met als eerste stop Ao Pak Kad.
Daarna volgt echt het hoogtepunt van de trip, Richelieu Rock. Dit is een duikstek waar alleen bij laag water een stukje van de rotsen boven water komt. Doordat er niet gevist mag worden en er verder geen toerisme is, kan het onderwaterleven zich hier volop voortplanten.
De grote scholen van vissen zijn niet samen te vatten. We zwemmen regelmatig tussen scholen vis. Barracuda's in grote getale. Alleen het echte grote spul komt ons niet bezoeken maar het is prachtig.

Op de laatste dag doen we nog even een wrak aan. Het Boonwsoong Wreck is een oude emmermolen welke is gezonken tijdens bedrijf. Nu si het een verblijfplaats van diverse vissen. Doordat het op een zandbodem licht is het zicht hier Hollands. Max 6 meter terwijl de rest van de duiken +25 meter was.
Mooie afsluiting van een geslaagde Liveboard. Daarna terug naar de haven om weer uit te schepen en door naar Phuket voor een overnachting om daarna ddor te vliegen naar Pattaya.

• 23 Maart 2019 - 06:17

Annemiek:

Zo te lezen hebben jullie heel veel plezier gehd van deze duikweek. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en natuurlijk de fotoos. Veel pleziet in Pattaya

• 23 Maart 2019 - 07:28

Albert:

Heel herkenbaar :-) als jullie net zo genoten hebben als wij.....
    nog ff lekker genieten daar

• 23 Maart 2019 - 07:56

Tineke:

Heerlijk zeg!!
    Onze liveaboard deed de zelfde route, leuk dit terug te lezen. Veel plezier met de rest van de vakantie!