3 dagen Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 3 dagen Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

3 dagen Pattaya

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

25 Maart 2019 | Thailand, Pattaya

Vanaf het vliegveld is het nog ongeveer 1 uur met de taxi tot aan ons volgende overnachtingsadres.
In Pattaya hebben we het Chada Thai House geboekt. Een kleinschalig hotel in het centrum maar net iets van de drukte vandaan.
Na het inchecken snel de omgeving gaan bekijken.
Na een tijdje rond gewandeld te hebben gaan we lekker op het strand zitten op ligbedden met een glaasje drinken. Ingrid laat haar voeten nog even verzorgen op het strand. We hadden voor vandaag ontspannen op het programma staan.
's Avonds lekker Indiaas eten. In Pattaya zijn er veel Indische restaurants.
Daarna gaat Ingrid slapen en wandel ik nog even door de stad. Lekker een biertje drinken. Jammer dus. Het is daags voor de verkiezingen en dus wordt er vanaf 6:00 PM geen alcohol meer verkocht. Dan maar Bubbels.

Voor de volgende dag staan een paar bezichtigingen op het programma.
Als eerste een van de belangrijkste, The Sanctuary of Truth.
Deze volledig uit hout opgetrokken tempel vertegenwoordigt diverse geloven en symboliseert daarmee het samenleven van diverse geloven en overtuigingen.
De tempel is volop voorzien van houten beelden. Er wordt constant gewerkt aan het in stand houden van het in 1981 gebouwde complex.

Vanaf dit complex nemen we een taxi om naar de zuidelijk gelegen Big Bhoeda te gaan.
Een complex boven op een berg met 1 grote en diverse kleine Bhoeda beelden.

Na dit bezocht te hebben lopen we zelf weer de helling af. Meteen aan het beginnen van de afdaling ligt nog een mooie Japanse tuin. Een oase van rust. Hier gaan we ook maar lunchen.

Eenmaal beneden nemen we een taxibusje om naar het Hard Rock Café te gaan. Daar wat drinken en de Souvenirs inslaan. Als we dan willen vertrekken valt de regen met bakken uit de lucht. Dan maar wachten tot het droog is.
Even pauze op de hotelkamer om 's avonds naar een van de avond activiteiten te gaan.
Walking street in Pattaya is het Red Light district van deze stad. Het is een straat van ongeveer 500 meter lang waar de ene zaak met "leuke" meisjes afgewisseld wordt met de volgende. Neem hierbij een aantal restaurants en diverse bars waar de dames bereidwillig zijn om je eenzaamheid te verdrijven dan is de straat goed omschreven.
Je moet er even geweest zijn maar het schreeuwerige karakter van deze straat staat ons niet zo aan. Toch hier een restaurant uitgekozen met uitzicht op de straat om zo alle toneelstukjes te kunnen volgen. Vanaf 6:00 PM wordt er overigs weer alcohol geschonken en dat is duidelijk te merken.
Wij wandelen de straat weer uit en gaan haar een normaler gedeelte van de stad. Hier zitten de dames ook wel maar zijn minder opdringerig.

Omdat het vroeg is besluiten we nog even om een potje te gaan biljarten en daarna heerlijk slapen.
Voor de derde dag staat het 3D Art Museum op de planning en kaartjes komen voor de trein van morgen naar Chachoengsao.