Havana on Tour. - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Havana on Tour. - Reisverslag uit Havana, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Havana on Tour.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

03 Februari 2017 | Cuba, Havana

Vandaag gaan we Havana echt bezoeken. Omdat we maar 1 dag hebben beperken wij ons tot het oude centrum.
Lekker door de straten slenteren en de Cubaanse sfeer opsnuiven. De stadswandeling uit de reisgids is een leuke leidraad. Wel even aanpassen om er zeker van te zijn dat we om 11 uur in Hotel Raquil zijn voor de bespreking met de reisorganisatie. Na de bespreking vervolgen wij onze stadswandeling richting het wat minder toeristische gedeelte van Havana. Al snel is te zien dat het communisme zijn sporen heeft achter gelaten. Veel van de bebouwing is verwaarloosd. Alleen overheidsgebouwen zijn of worden opgeknapt.
Overal zijn de oude slagschepen nadrukkelijk aanwezig in het straatbeeld. De ene perfect opgeknapt. De andere valt nog net niet uit elkaar. Als tweede groep vervoersmiddelen zie je de oude Russische Lada’s.
Onze wandeling brengt ons uiteindelijk bij het auto verhuurbedrijf. Zeker een lucratieve handel. Omgerekend zijn we uiteindelijk € 100,00 per dag kwijt voor een kleine auto.
In het bezit van ons nieuwe vervoermiddel de route terug naar het hotel zoeken. Zeker het laatste stuk door oud Havana is een beleving. Straten maar net breed genoeg voor 2 auto’s, vol met wandelaars en fietstaxi’s en onbekend met de plaatselijke regelgeving. Toch maar 1 keer fout gereden en zonder schade bij de parkeerplaats voor 1 nacht.
Onze tweede avond in Cuba is al een stuk actiever. Eerst nog een stuk wandelen voor het juiste restaurant en dan onder het genot van Cubaanse klanken een Pizza wegwerken. Als afsluiting van de avond heerlijk op een terrasje bij een barretje nog een afzakkertje nemen. Dit ook weer onder het genot van de Cubaanse klanken. Voldaan slapen gaan.

• 08 Februari 2017 - 00:08

Annemiek :

Leuk om een bericht van jullie te zien. Je hebt zo te lezen al veel gezien. Hoe smaakt de rum?