Een dagje Holguin. - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Een dagje Holguin. - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Een dagje Holguin.

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

17 Februari 2017 | Cuba, Holguín

Op naar de volgende bestemming. Omdat Santa Lucia te ver weg is hebben we een tussenstop in Holguin. De provincie hoofdstad. Net voor negen uur vertrekken we vanaf het hotel om een bijzondere rit te gaan maken. Het eerste stuk gaat nog redelijk. Barakoa blijkt deze richting in nog ver door te gaan. Wanneer we de plaats zelf ophoudt wordt de kwaliteit van het wegdek ras slechter. Nog een paar Km verder en er is helemaal geen asfalt meer en rijden we op stoffige half verharde paden, Wel ter breedte van een doorgaande weg. De tocht voert ons wel langs diverse mooie baaien. Duidelijk is wel overal de schade van de tropische storm Matthew zichtbaar. Op een gegeven moment moeten we zelfs omrijden via een tijdelijke oversteek omdat de brug over de rivier volledig is ingestort. Ruim 50 km onverharde wegen vergt wel het nodige stuurmanskunst. Wanneer de straten dan geleidelijk aan weer verhard zijn worden we nog geplaagd met de nodige gaten in de weg. Na een 100 Km komen we dan eindelijk op de normale wegen terecht. Daarna vlot het goed en rond 2 uur zijn we in Holguin. De Casa vinden is de volgende stap. Helemaal buiten het centrum ligt ons overnachting plekje. Inchecken en daarna terug naar Holguin centrum zodat we dit ook hebben gezien. Het is geen bijzonder mooi centrum maar heeft wel een aantal leuke pleinen. Als afsluiting nog even naar de trappenkijken (578 treden). Dan terug naar de Casa om daar te dineren en de dag af te sluiten.