Op naar Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op naar Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op naar Santiago de Cuba

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

12 Februari 2017 | Cuba, Santiago de Cuba

Vandaag verlaten we de wildernis weer om ons naar het bruisende Santiago de Cuba te begeven. Omdat de reisafstand niet zo lang is besluiten we de alternatieve route te volgen.
Vanuit Santo Domingo gaan we terug naar Bartolomé Masó. Vandaaruit op goed geluk richting Yara. Richting aanwijzers blijven een curiositeit in Cuba. Door naar Manzanillo om daar even te genieten van de kust. Daarna begint de speurtocht echt. We willen richting San Ramon en Media Luna. Volgens onze kaart redelijk grote plaatsen maar nergens op de richting aanwijzers. Dus maar de richting ingeslagen die niet wordt vermeld. De overige gingen namelijk terug naar waar we vandaan kwamen.
Goed gekozen. Uiteindelijk passeren we beide steden en bereiken we bij Pilon weer de kust. Daar begint het avontuur pas echt. Volgens de kaart een goed berijdbare weg. In werkelijkheid een weg die varieert van een net nieuw geasfalteerd stuk tot een groot stuk waar je nog net kon zien waar je rijden moest. Sommige stukken langs de kust waren nog maar net breed genoeg voor 1 auto. De onderkant van de auto zal na deze rit wel een beetje tecktiel kunnen gebruiken. Het is wel een prachtige route zo langs de Caribische zee. Vele plekken met leuke baaien.
Daar onze rit wat langer duurde dan gepland raakten we door het water heen dus een extra stop inlassen in Uvero. Helaas geen water te verkrijgen, alleen maar bier en sterker. Uiteindelijk hebben we 2 plaatsen verder na 5 restaurants geprobeerd te hebben 1 flesje water kunnen bemachtigen in Chivirico. Daarna wordt de weg weer goed berijdbaar en zijn we snel in Santiago de Cuba. De Casa ligt buiten het centrum in een rustige omgeving. Inchecken, koffers uitladen en daarna een stuk terug wandelen. Helemaal tot aan Placo Marte en weer terug. Onderweg nog een hapje eten en daarna beentjes omhoog,