Dag 16, Verder naar het zuiden. - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 16, Verder naar het zuiden. - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 16, Verder naar het zuiden.

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

11 September 2012 | Maleisië, Malakka

Vandaag verlate we Kuantan om verder naar het zuiden af te zakken. Onze volgende bestemming wordt Melaka. Een voormalige koloniale stad aan de oostkust van Maleisië. De rit gaat dwars door het land. Grote stukken zijn inmiddels beplant met palmbomen voor winning van de palmoliezaden. Aan leuke plekjes om even de benen te strekken ontbreekt het op deze route ook. Uiteindelijk ligt er een gelegenheid langs de weg waar we wat gaan drinken. Gezellig is anders maar onze blaas begon te protesteren. Rond het middaguur zien we een eenvoudig eettentje waar alleen maar lokale mensen aan het eten zijn. Het menu is eenvoudig, dat wat de pot schaft. Maar het smaakt uitstekend. Na dik 5 uur rijden over 290km bereiken we Melaka. Tijdens de korte rit door het oude stadsdeel krijgen we al een positieve indruk van deze stad. Vlug inchecken in het hotel en daarna snel terug naar het centrum voor een eerste impressie van de stad. De bekende rode gebouwen zijn inderdaad zo gezellig als op de foto's. Als we chinatown instappen zien we meteen de hardrock shop. Snel daar inkopen gaan doen. Een heel gezellige crew die niet kan wachten totdat het HRC Melaka in december wordt geopend.
Na nog een tijdje door wat straatjes te hebben gedoold wordt het tijd om terug te gaan naar het hotel. Daar vlakbij zit een Starbucks. Eerst even opfrissen en dan KOFFIE.

• 15 September 2012 - 09:57

Harrie En Anny Scheepers:

Hallo Ingrid en Mario,

We hebben het reisverslag steeds gelezen en zien dat jullie een prachtige reis hebben, geniet er van.
    We zijn benieuwd naar het volgende verslag.

Groetjes Pa en Ma