Dag 23, Sepilok here we come. - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 23, Sepilok here we come. - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 23, Sepilok here we come.

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

18 September 2012 | Maleisië, Sepilok

Na het ontbijt worden we opgehaald bij het hotel voor onze korte trip de jungle in. Er is nog een Nederlands en een Australisch stel dat samen met ons aan deze trip begint.
De eerste stop is een bezoek aan het orang oetans reservaat Sepilok. Hier worden deze mensapen weer getraind om zelfstandig te overleven in de vrije natuur. Rond 10 uur begint de voedertijd. Er komen inderdaad een aantal orang oetans op af.geweldig om te zien. Nadat zij het veld ruimen komen geleidelijk aan de kleinere aapsoorten tevoorschijn. Ook dit is een prachtig schouwspel. Tijdens de terugwandeling ontmoeten we nog twee jonge mensapen. Wederom een mooie belevenis. Hoewel Sumatra meer indruk heeft gemaakt. Het park was natuurlijker.
Na dit bezoek wacht ons een autorit van dik 2 uur naar onze volgende bestemming. Een lodge in Sukau. Hier vandaan maken we een boottocht over de Kinabatangan rivier. Tijdens deze 2 uur durende boottocht spotten we nog diverse groepen kleine apen. Na het diner sluiten we de dag af met een nachtwandeling door het oerwoud. Deze valt wat tegen. Op een paar spinnen na is er weinig te zien.