Dag 7 , Hua-Hin en omgeving - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 7 , Hua-Hin en omgeving - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 7 , Hua-Hin en omgeving

Door: Marjo Tielemans

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

13 Maart 2019 | Thailand, Hua Hin

Vandaag maar eens een dag waarin we het rustig aan doen.
Om 10 uur zijn we vlak bij het station van Hua-Hin waar we de taxi "The Blue On White" nemen welke ons naar het 18 km verderop gelegen complex brengt Wat Huay Mongkol. Hier staat een enorm groot standbeeld een een belangrijke monnik uit de geschiedenis van Thailand.
We hebben geluk, we zijn de enige twee passagiers dus hebben de ruimte voor 8 personen voor ons zelf.
Via een paar opstappunten bereiken we na ongeveer een uur onze bestemming. Het is een prachtige omgeving met mooie tempels en natuurlijk het enorme beeld van de monnik. We hebben een uur de tijd om daar rond te wandelen. Voor ons meer dan tijd genoeg en we kunnen dan met dezelfde taxi terug naar Hua-Hin.
Voor 200 bath zijn we op en neer en hebben weer een bezienswaardigheid afgevinkt.

Omdat we toch bij het trein station zijn maken we hier gebruik van om dit te bezichtigen. Het staat tenminste hoog op de lijst van bezienswaardigheden van deze omgeving.
Het is inderdaad een mooi gebouw.

Tijd voor lunch. Ik pak zelf een Heerlijke Thaise soep. Goed gevuld en flink pittig. Ingrid neemt een Noodle gerecht en geniet ook.

Na deze lunch lopen we naar Ronin Capsule. tegenover deze zaak is een witte uur waar allemaal gezichten op zijn geschilderd. Leuk om te zien.

De verdere middag doen we rustig aan. Een glaasje drinken in een Ierse pup een potje Poolen en daarna terug naar het hotel voor de middagrust.

's avonds inkopen doen op de Nightmarket en wat eten.
Terwijl we over de markt lopen roep iemand Ingrid's naam.
Blijken Twan en Yvonne toevallig vandaag in Hua-Hin gearriveed te zijn en ook op de Nightmarket aan het rondwandelen.
We gaan gezellig samen bij een straatrestaurant eten en daarna wat drinken in een gezellige bar. Leuk om zo spontaan mensen te ontmoeten en bij te kletsen.

Dit is onze laatste avond in Hua-Hin. Morgen waar een reisdag naar Surat Tani.

• 14 Maart 2019 - 03:47

Tineke:

Klinkt allemaal heerlijk. En wat grappig im aan het andere eind van de wereld onverwachts bekenden tegen te komen.

• 14 Maart 2019 - 04:51

Annemiek:

Zo te lezen genieten jullie met volle teugen en geeft het reizen met het lokale vervoer jullie mooie herinneringen. En, het eten kan jullie smaken. Veel plezier