1e Duikdag in Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 1e Duikdag in Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

1e Duikdag in Puerto Morelos

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

31 Augustus 2022 | Mexico, Puerto Morelos

Vandaag staan de eerste duiken op de planning. We hebben vooraf contact gehad met een duikschool OM Delphine.

Het is een kleinschalige duikschool welke gerund wordt door een paar Franse dames.

half negen melden voor de nodige administratie om daarna om negen uur aan boord van de boot te gaan. In het totaal zijn we met 4 gecertificeerde duikers en 1 dame die haar intro duiken gaat maken.

Duiken zijn dus gepland op ondiep water. Max diepte 10-12 meter.

Na 10 minuten varen zijn we bij de eerste plek. Helaas is daar het zicht niet goed en verplaatsen we ons naar Clowns Rif. Uitstekend zicht en de duik kan beginnen. Heerlijk om weer in het water te liggen. Is nu een jaar geleden dat we gedoken hebben maar was meteen weer vertrouwd.

Zicht onderwater is weer geweldig. Veel mooi zacht koraal en na even ook heel veel vis.

Barracudas, Groupers, Boxfish Pufferfish en een mooie grote schildpad. De schildpad draait in eerste instantie om maar komt daarna toch terug en zwemt rustig tussen de duikers door on zijn eigen weg te vervolgen. Heerlijk om van zo dichtbij te kunnen zien.

De eerste duik ronden we af na 58 minuten. Geweldig voor een eerste duik na een jaar niet gedoken te hebben.

Terug aan boord setjes ombouwen en een klein uurtje rusten voordat we aan de tweede duik gaan beginnen. De boot verplaatst zijn naar de locatie Half Moon. De plek is ook max 12 meter diep en bestaat uit twee riffen met tussen in een grote zandplaat waar mogelijk Eagle Ray's voorbij komen. Helaas vandaag niet.

Wel zijn er de nodige krabben en Kreeften te zien. En natuurlijk zoals overal de scholen snappers.

Deze duik ronden we af na 55 minuten. geslaagde eerste duikdag.

De volgende duiken nemen we de camera's weer mee om onze belevingen weer vast te kunnen leggen.

Om 14 uur zijn we gereed om terug te gaan naar het appartement. Even nog iets voor de lunch halen en dan een rustige middag.

Helaas is het weer een beetje onbestendig met af en toe een buitje.

Vanavond lekker eten en morgen gaan we Cenotes bezoeken. De weersverwachtingen zijn minder en bootduiken zit er dan niet in.

• 01 September 2022 - 08:54

Lucien:

Leuk dat het duiken zo goed bevallen is. Hopelijk komen er nog een paar die zo mooi zijn.

• 02 September 2022 - 11:53

Pa En Ma:

Ingrid en Marjo van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag
    wij vinden het reis verslag prachtig

Groetjes pa en ma