Eerste duiken in Xcalak - Reisverslag uit Xcalak, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Eerste duiken in Xcalak - Reisverslag uit Xcalak, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Eerste duiken in Xcalak

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

15 September 2022 | Mexico, Xcalak

Gisteren zijn we van Mahahual naar het zuidelijke XCalak verplaats. Een rit van zeker 1,5 uur.

We hebben daar bij duikcentrum XTC Divers een compleet pakket geboekt van 2x 3 duiken en 3 nachten in een hotel.

Xcalak is ongeveer het einde van de wereld. De verharde weg houdt hier inderdaad op. In het dorp zijn alleen nog maar zandpaden,

De duikschool ligt ook nog aan de rand van het dorp dus verder achteraf kan bijna niet meer.

De kamer komt niet overeen met de plaatjes van de website. Het is een beetje vergane glorie.

Spullen uitzoeken voor Ingrid zodat we kunnen gaan duiken.

Na een nachtje slapen gaan we aan de eerste duik beginnen.

We zijn maar met 3 duikers dus lekker rustig in de boot.

Vrij snel nadat we in het water zijn zien we al de eerste Zeekoe. Geweldig om te zien. De verdere duik is ook mooi. Er komen nog wat Tarpons voorbij en het nodige bekende spul.

Bij duik twee stuiten we in het begin al meteen op een Pijlstaatrog. Hij heeft zich goed verborgen maar net niet goed genoeg.

Bij duik drie gaan we naar een plek waar normaal een grote school grote Tarpons aanwezig is. Voordat we daar zijn zien we een 2e Zeekoe. Geweldig om te zien. Na even door duiken komen we midden in de school Tarbons. Ze zijn echt groot. Tot dik een meter lang en ik denk wel een 50 stuks. Geweldig om dit mee te magen maken. Het is overigens een stromingsduik aan het worden dus bewegen is alleen maar nodig om stil te hangen en om van richting te veranderen.

• 16 September 2022 - 08:15

Tineke:

Gaaf zeg; zeekoeien zitten daar veel in die hoek! Geniet van de overige 2 duikdagen.

• 16 September 2022 - 08:50

Annemiek:

Volgens mij jullie leukste en spannendste duik tot nu toe. Geniet maar lekker