Laatste duikdag Mexico 2022 - Reisverslag uit Xcalak, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Laatste duikdag Mexico 2022 - Reisverslag uit Xcalak, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Laatste duikdag Mexico 2022

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

17 September 2022 | Mexico, Xcalak

Vandaag alweer de laatste duikdag van onze vakantie in Mexico. We gaan nog 3 duiken maken op diverse plekken in Xcalak.

De eerste duik staat gepland op 9 uur op Corel Garden.

De wind is een stuk sterker dan gisteren dus er zijn meer golven.

Dat is goed te merken als we door de branding heen varen om aan de buitenzijde van het rif te komen.

Het wordt een mooie duik. Niet wat betreft vis maar wel wat betreft de Koraal formaties.

Duik 2 staat gepland rond 11 uur op Aquarius. Ook deze duik kenmerkt zich door de mooie vingerriffen vol koraal.

Na de lunch gaan we om 3 uur voor de laatste keer duiken op La Poza. We zijn daar gisteren ook wezen duiken en hopen op een herhaling.

De stroming is een stuk sterker maar de Zeekoe laat zich niet zien. Dan maar hopen op de Tarpons.

Deze stellen ons niet teleur. Helaas door de sterke deining zit er veel zuurstof in het water waardoor het zicht slecht is. Toch is het een mooie duik.

Kanttekening aan deze duiken. Mijn camera heeft na 10 jaar trouw dienst besloten dat hij met pensioen mag. Geen foto's meer van deze duiken dus.

Na het duiken zelf mijn spullen goed schoon maken. Ze mogen nu een week in de tas zitten voordat ze thuis weer in de schuur komen te hangen.

Het diner nemen we bij een hotel/restaurant net iets verder van ons hotel vandaan. Wij zijn de enige gasten. Ze hebben goede Pizza's.

Dan zit deze stap van de vakantie er ook weer bijna op.

Vanavond slapen. Morgen ontbijten, inpakken en afrekenen om daarna naar Tulum te verplaatsen.

• 17 September 2022 - 10:07

Annemiek:

Geniet nog van de laatste momenten in Mexico voordat jullie weer in het vliegtuig stappen richtin Chicago

• 17 September 2022 - 23:09

Carla :

Mooie verslagen, leuk om te lezen hoe het bij jullie was.