Laatste duik Mahahual - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Laatste duik Mahahual - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Laatste duik Mahahual

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

13 September 2022 | Mexico, Mahahual

Vandaag alweer de laatste duiken vanaf Mahahual. We mogen weer naar Baco Chinchorro. Heel luxe vandaag. We zijn maar met 3 duikers. We worden vergezeld door een Nederlandse Duikster die op Curaçao woont en hier op vakantie is.

De zee is rustig dus de tocht is heerlijk relaxed. Nu een klein uurtje zijn we al op de eerste duikstek.

Bij het te water gaan worden we al meteen opgewacht door 5 Verpleegsters haaien. Zij begeleiden ons gedurende de gehele eerste duik. Geweldig om dit te mogen beleven. De haaien cirkelen letterlijk om ons heen en zwemmen zelfs af en toe tegen ons aan. Net of ze aandacht te kort komen.

De rest van de duik is ook mooi maar de haaien eisen wel de meeste aandacht op.

Na 50 minuten zit duik 1 er weer op en gaan we weer aan boord van de duikboot om onze rust te nemen en naar de volgende stek te gaan.

In het totaal maken we vandaag weer 3 duiken waarbij we iedere keer wel door minimaal 1 haal begeleid worden. Bij de laatste duik kon onze duik begeleider een Lionfish vangen. De haai die in de beurt was mocht daar dankbaar van snoepen. Nou ja snoepen, een hap en weg was de buit.

Tijdens de duiken hebben we natuurlijk ook verschillende andere vissen gezien en heel veel mooi koraal. Verder hebben we in 2 duiken een Ray gezien. Beide keren probeerde hij zich te verstoppen in het zand maar verstoppertje spelen was niet echt zijn gave.

We mogen terug kijken op een aantal mooie duiken

• 14 September 2022 - 06:26

Ilke:

ik begin nu toch wel benieuwd te worden naar die haaien...