Toch nog iets anders - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Toch nog iets anders - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Toch nog iets anders

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

19 September 2022 | Mexico, Tulum

Tulum is toch niet helemaal onze stad. Het is volledig op Toerisme ingesteld met hippe stranden en snelle uitgaansgelegenheden. Niet het Mexico wat wij zoeken.

Op advies van de beheerder van het appartementencomplex gaan we een dagje naar Valladolid. Anderhalf uur rijden naar een middelgrote stad waar het nog enigszins authentiek is. Valladolid heeft een middenplein waar de stad omheen is gebouwd. De gebouwen zijn allemaal in andere kleuren geschilderd wat een vrolijke uitstraling geeft. Wel is te zien dat er verschil is in onderhoud. Het ene huis zit strak in de lak en het andere huis heeft bomen die door de ramen naar buiten groeien.

Leuk om te bekijken. Hier ook een lekkere lunch nuttigen voor normale prijzen.

Na een paar uurtjes hebben we het wel weer gezien en rijden we terug naar Tulum.

Onderweg nog even kijken voor wat aardewerk maar de prijzen zijn verschrikkelijk.

Aardewerken beeldjes met ceramiek van 8 cm hoog voor € 45,00. Dat is geen souvenir meer.

Terug bij het appartement voorbereidingen treffen voor de terugreis morgen naar Chicago.

Koffers pakken en proberen in te checken. Koffers pakken gaat goed maar de regels die door de luchtvaart maatschappij worden opgelegd resulteren in inchecken op de luchthaven. Is niet anders.

Vanavond voor de laatste keer dineren in Mexico.

We gaan naar een ander gedeelte van de stad. Jammer dat we dit niet eerder hadden gevonden. Veel meer het Mexico zoals wij het kenden. Diverse leuke eetgelegenheden.

Na een lekker diner nog een ijsje eten bij een lokale ijssalon en dan terug naar het appartement voor de laatste nacht in Mexico.

Morgen weer terug naar Amerika.

• 20 September 2022 - 06:47

Ikke: