Dag 10 Verlaten van de dieren - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 10 Verlaten van de dieren - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 10 Verlaten van de dieren

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

24 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Om 5 uur weer opstaan om daarna precies om 05:30 te beginnen aan onze laatste Game Drive in Zuid Afrika.

Inmiddels is het gezelschap aangevuld met 2 Amerikaanse toeristen.

We gaan weer proberen naar een ander gedeelte te gaan om de laatste dieren van de Big 5 te gaan spotten. Toch wordt er in het begin gespeurd naar het luipaard maar dat wordt opgegeven.

Helemaal naar een ander gedeelte van het park waar een aantal waterbassins liggen om te kijken of weNeushoorns, Nijlpaarden en Buffels aantreffen.

We treffen uiteindelijk 1 Neushoorn en een aantal Nijlpaarden aan. De Buffel laat zich dit keer niet bewonderen. Hopelijk straks als we in Botswana zijn wel.

Na nog de nodige Olifanten, Impala’s, Giraffen en diverse vogels komen we om 8:45 weer terug bij Kwa-Mbili. Nu ontbijten en daarna de koffers pakken om te vertrekken richting de volgende locatie

Het eerste stuk van de reis is niet zo bijzonder. Totdat we in het gebergte arriveren. Daar krijgen we verschillende prachtige vergezichten voorgeschoteld. We rijden aan de rand van het Drakengebergte op weg naar de Iketla Lodge.

Bij de entree staat een groot hek en daarachter een groot wildreservaat. De poort wordt van afstand geopend en we rijden nog een minuut of 10 verder voordat we het centrale gebouw van de Lodge ontdekken. We worden daar vriendelijk ontvangen en uiteindelijk naar onze Suites gebracht. Prachtige ruime kamers voor zien van luxe welke je niet in de jungle verwacht.

Aangezien we onderweg niet hebben kunnen lunchen, de stroom blijkt tussen 13:00 uur en 15:00 uur afgesloten te zijn kunnen we in het hoofdgebouw heerlijke sandwiches eten.

Daarna koffers uitpakken voor zover nodig en even heerlijk zwemmen in het aanwezige zwembad. Ik besluit om 17:00 uur om een bergwandeling te gaan maken van 90 minuten. Helemaal alleen door de omgeving lopen op paden waar al even niemand meer is geweest. Heerlijk om even weer flink door te stappen. Binnen 70 minuten ben ik weer terug en ga ik heerlijk douchen.

Om 19:00 uur wordt het diner geserveerd. Lekker eten en afspraken voor morgen doornemen.

Tegen 21:00 uur naar de suites want om 21:00 uur strak gaat de stroom van het net af. Vreemde regels maar het is zo. Vroeg slapen dan maar.

• 25 Februari 2024 - 17:42

Annemiek :

Slapen met het tijdstip van de beestjes, die hebben ook geen lamp. En luxe in de jungle komt met beperkingen. Jullie blijven genieten, prachtig