Dag 15 Victoria Falls vanaf de grond - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 15 Victoria Falls vanaf de grond - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 15 Victoria Falls vanaf de grond

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

29 Februari 2024 | Zimbabwe, Victoria Falls

Vandaag gaan we de Victoria Falls vanaf de grond bekijken. We laten ons om 10 uur ophalen bij de Lodge om naar het park toe te gaan.

Even entree betalen en dan kan de wandeltocht langs dit wereldwonder beginnen.

We volgen de logische route vanaf de entree naar het eerste uitzichtpunt. Vanaf hier blijven we de Falls volgen tot aan het einde. Op diverse plekken kunnen we de diverse watervallen goed bewonderen. Sommige zijn gewoon goed te bekijken, ander hullen zich in de nevel die door het water wordt opgestuwd. het eerste stuk kunnen we nog redelijk droog blijven. Pas na de Main Falls worden wij ook volledig nat door alle nevel die rond dwarrelt opgestuwd door het geweld van de watervallen. De temperatuur is boven de 30 graden dus dat droogt wel weer op.

Na alle 16 uitzichtpunten bekeken te hebben wandelen we licht vochtig terug naar de uitgang.

In het zonnetje lekker een lichte lunch nuttige zodat we weer kunnen opdrogen.

Na de lunch nog even de altijd aanwezige souvenir kraampjes bekijken en toch weer tot de conclusie komen dat we er niets mee doen dus mooi laten liggen.

Nu weer terug naar de Lodge en de rest van de dag genieten van de rust.

Vanaf morgen wordt het weer op tijd opstaan voor safari's in Botswana.

• 29 Februari 2024 - 14:39

Annemiek :

Hele mooie ervaring, zakdoek nodig!!!!