Dag 19 Terug naar Huis - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 19 Terug naar Huis - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 19 Terug naar Huis

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

04 Maart 2024 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag is onze laatste dag in Botswana en Zuid-Afrika.

Ingrid en ik maken in de ochtend nog een Game Drive van 3 uur dus om 5 uur op, half 6 ontbijten en kwart voor 6 zitten we in de Game Drive auto. We zijn met z’n 2en en kunnen dus aangeven wat we nog zouden willen zien.

We gaan snel het park in en gaan speuren naar ontwakende dieren. Er zijn wel sporen zichtbaar van een Luipaard maar helaas heeft die zich goed verborgen. Wel treffen we nog een Leeuw aan welke we uitgebreid kunnen bewonderen. Alle overige dieren zijn ook weer aanwezig. Op een gegeven moment ontdekken we toch nog weer iets nieuws. In de verte ziet OT onze Ranger 3 Wilde Honden lopen. We gaan ze proberen te volgen.

Na even buigen ze af de bossen in en rijdt OT om het perceel heen met de hoop dat we ze later weer op kunnen pikken.

OT had gelijk. Na even komen de honden in het zicht en kunnen we ze van dichtbij bekijken.

Geleidelijk aan wordt het tijd om terug te gaan naar het Camp. Iets over 9 zijn we terug en kunnen we beginnen met het inpakken van de koffers. Om 10 uur zijn alle koffers gepakt en gewogen en kunnen we aan de lunch/ontbijt beginnen.

Kwart voor 11 staat ons transport richting Kasane vliegveld gereed. Half 12 arriveren we bij het vliegveld en daar de moeilijke procedures doorlopen om het land uit te komen.

Nu wachten op de vlucht naar Johannesburg.

De vlucht zelf gaat voorspoedig en het wachten op de aansluitende vlucht kan beginnen. Omdat we 8 uur overstaptijd hebben besluiten we een Lounge toegang aan te schaffen. € 45,00 p/p is niet te veel om goede stoelen te hebben en gebruik te kunnen maken van al het eten en drinken wat er beschikbaar is.

Vanaovond om 23:00 uur is het inchecken en dan net na middernacht vliegen we terug naar Nederland.

Terugkijkende op een prachtige ervaring.

• 04 Maart 2024 - 17:34

Lucien Van Der Voort:

Een prachtige vakantie gehad. Tijd om vlug weer eens bij te buurten en wat te drinken.

Goede terugreis.

• 04 Maart 2024 - 19:11

Annemiek:

Goede en veilige reis terug. Tot binnenkort

• 04 Maart 2024 - 19:12

Annemiek:

Hele prettige en veilige terugreis. Benieuwd naar de fotoos en de verhalen