Dag 11 Panoramaroute - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 11 Panoramaroute - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 11 Panoramaroute

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

25 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Hazyview

Voor vandaag staat de Panoramaroute op het programma.

We vertrekken meteen na het ontbijt richting deze prachtige omgeving. Als eerst staan de 3 Rondavels op het programma. De Rondavels zijn ronde bergen die door de jaren zo gevormd zijn door de natuur zelf. De naam komt van de typische Zuid-Afrikaanse ronde huisjes.

Na de Rondavels staat Lowveld View op het programma. Een mooi uitzichtpunt over de Blyde River Kanyon. Vervolgens rijden we door naar Bourkes Luck Potholes. Hier is het echt een stuk drukker dan op de andere 2 locaties. Het is dan ook echt de moeite waard om te gaan bezoeken. In het gebied komen de Blyde River en de Treurrivier samen wat een prachtig schouwspel geeft van watervallen en doorstromingen. Na een stevige wandeling besluiten we hier maar een eenvoudige lunch te nuttige om weer op adem te komen.

Na de lunch hebben we voor vandaag nog 1 bezoek op de planning. God’s Window is nog een mooi uitzichtpunt waar we naar toe gaan. Terwijl we daar zijn begint het ligt te regenen. Voor ons het signaal dat het voor vandaag genoeg is geweest. We rijden door naar onze volgende bestemming, Plumbago Guest House. Het ligt ongeveer 10 Km ten zuiden van Hazyview.

Een kleinschalig maar zeer gezellige B[e-38]B met max 3 ruimtes. Wij zijn de enige gasten dus hebben het mooie zwembad voor onszelf. Vanavond eten we mee met de eigenaren. Ben benieuwd.

Morgen reizen we weer terug naar Johannesburg waar we on Zuid-Afrika gedeelte gaan afsluiten.