Dag 17 Dubbele Game Drive Chobi Elephant Camp - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 17 Dubbele Game Drive Chobi Elephant Camp - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 17 Dubbele Game Drive Chobi Elephant Camp

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

02 Maart 2024 | Botswana, Kasane

Vandaag gaan we weer 2 Game Drives uitvoeren. 1 in de ochtend en 1 aan het einde van de dag.

Voor de ochtend rit is het de planning om de Buffels op te gaan zoek met de hoop dat er Leeuwen in de buurt zitten. Tijdens het speuren ontdekken we een Luipaardspoor en proberen hem te vinden. Voordat we bij de Buffels aankomen ontdekken we nog een Luipaard. Is ver weg en behoorlijk Schuw. Toch proberen we met meerdere auto’s hem te vinden maar hij besluit zich onzichtbaar te houden. Nadat we de zoektocht naar de Buffels voortzetten komen we een hele grote groep Baviaan apen tegen. Geweldig om te zien. Dan komt de eerste Buffel in het zicht. Hij zit een Leeuw achterna. De Leeuw weet te ontsnappen en de Buffel gaat terug naar de Kudde. Het blijkt de verkenner van de groep te zijn. Als we de omgeving verder afspeuren blijken er een aantal Leeuwen in de heuvels verstopt te zitten. Boven ons zitten 4 Leeuwen, zich op aan het maken voor de jacht en onder ons zit aan de overzijde van het riviertje een kudde Buffels.

Op een gegeven moment komt de Verkenner weer over het water en zoekt de juiste route voor de Kudde. 1 van de Leeuwen houdt dit goed in de gaten en het spel van jagen en gelaagd worden begint.

Helaas komt het uiteindelijk niet tot een treffen en gaan wij verder speuren. Vele Giraffen kruisen ons pad en later komen we weer terug op deze plek maar van Leeuwen en Buffels is niets meer te vinden.

Na 5 uur in het park zijn we weer terug in het Camp. Uitrusten van de geweldige Game Drive.

Na de middag pauze vertrekken we om 4 uur weer voor de middag Game Drive.

Plan is om de locatie op te zoeken waar we de Buffels verwachten met de hoop dat we daar ook de Leeuwen aantreffen. We gaan een stuk verder de hoofdweg op voordat we het park inrijden.

Tijdens onze zoektocht ontdekt de Ranger een spoor van een Luipaard. Dit toch volgen maar helaas nu geen succes. Dan komt er een melding dat er een groep Leeuwen is gesignaleerd in de velden ronde de Chobi Rivier. Snel gaat onze ranger daar naartoe. Het wordt een wldemansrit om zo snel mogelijk op de vlakte te komen om mee te speuren naar de Leeuwen. Lange tijd kunnen we ze niet gevonden krijgen. Op het moment dat we het op willen geven treffen we 1 Leeuw aan bij een waterplas. Deze volgen we daarna ruim een half uur. Na 20 minuten begint ze zich te verplaatsen richting de laagvlakte van de rivierbedding. Vermoedelijk zijn er daar ergens welpen.

Helaas ontbreekt het ons aan de tijd om te blijven volgen, we moeten om 7 uur het park uit zijn en het is inmiddels half 7.

Vlug nog even de ondergaande zon meepikken en dan weer met flinke snelheid richting de uitgang van het park.

Op 100 meter voor de uitgang ontdekt de Ranger nog een Luipaard in de bossen. Deze snel nog even meepakken en dan 7 minuten over 7 het park verlaten.

Ook vandaag weer veel indrukken opgedaan.

• 02 Maart 2024 - 19:05

Annemiek:

Spannend

• 02 Maart 2024 - 19:06

Annemiek:

Spannend, maar fijn dat ze elkaar niet hebben opgegeten, ook al zou dat spectaculair zijn om te zien...