dag 7, Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu dag 7, Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

dag 7, Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

02 September 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Direct na ons ontbijt staat de Landrover met chauffeur en gids klaar om ons een hele dag rond te rijden door de directe omgeving van Cameron highlands.
Als eerste bezoeken we een rozentuin. Dit is een groot complex waar heel veel bloemen en planten worden gekweekt. Na het bezoek wandelen we over de lokale markt waar heel veel lokale producten worden verkocht. Ook zie je de gebruikelijke hebbedingtjes waar je jezelf over af kunt vragen hoe je ooit zonder hebt kunnen leven. Wij hebben de verleiding kunnen weerstaan en zijn zonder producten bij de markt vertrokken.

De volgende stop was op een van de grootste theevelden van Cameron Highlands. Indrukwekkend om te zien. De rit gaat verder omhoog naar het hoogste punt waar je met een auto kunt komen. Helaas trok er bewolking op dus het uitzicht was niet zo mooi.
Afdalend stopt de chauffeur bij het MOSSY FOREST. Hier zijn alle bomen gegroeid met diverse soorten mos. Een bijzonder maar stormachtig gezicht. Tijdens het bezoek trekken de wolken door het bos wat een extra dimensie geeft aan het bosMOSSY FOREST.

Na dit bijzondere uitstapje vervolgens wij onze weg naar de thee fabriek van de engelse thee producent BOH. Een korte rondleiding door de fabriek maakt ons duidelijk hoe de thee uiteindelijk bij ons in de zakjes komt.

De volgende stop is een Strawberry farm. In Maleisië en dan specifiek in Cameron Highlands zijn er diverse van deze farm.
Even een ijsje met aardbeien om te proberen maar onze eigen zomer koninkjes zijn toch lekkerder.

Na de lunch vervolgen we onze reis naar een bijenfarm. Een bijzonder mooi aangelegd complex met een grote diversiteit aan bloeiende planten. Een lust en leven voor de miljoenen bijen. Op dit bezoekt volgt een bezichtiging van een vlindertuin. Iets eenvoudiger dan het bijenonderkomen maar toch leuk om mee te maken.

Als afsluiting maken we nog een bezoek aan een dorp met lokals. In onze ogen had dit niets meer met lokals te maken maar toch.

Na dit bezoek is het nog maar een klein stukje terug naar ons hotel waar we onze twee begeleiders bedanken voor de mooie dag.