Reisdag 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Reisdag 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Reisdag 2

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

27 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag begint de reis echt. Half 8 ontbijten en dan naar Schiphol. Precies om half 9 zijn we bij de bagage drop off. Hier is het relatief rustig dus deze hobbel is snel genomen. Volgende hobbel is wat groter. Voor de security check hebben we toch ruim ander half uur nodig. Daarna nog een klein half uur voor de Douane en dan zijn we in de vertrekhal. Lekker kopje koffie voor we naar de Gate gaan en dan rustig wachten tot we kunnen Boarden.

We hebben een rustige gezellige vlucht.

Na een kleine 8 uur vliegen landen we op O'Hara Airport in Chicago. Tijdens het taxiën naar de gate verlaat het vliegtuig de normale baan en komt tot stilstand op een afgelegen stuk. Het blijkt dat er een verhoogde temperatuur is waar genomen bij de remmen en voor de zekerheid worden deze nu gecontroleerd door de brandweer.

4 grote brandweer wagesn van het vliegveld staan om het vliegtuig en de nodige ambulances in de buurt.

Het blijkt toch mee te vallen en het vliegtuig mag naar de Gate. Het wordt wel de verste die ze kunnen bedenken en tijdens het taxiën worden gevolgd door de hele stoet hulpverleners.

Veilig aan de Gate kunnen we van boord.

Heerlijk denken we. Snel even door de Douane en dan naar Down Town.

Helaas, Douane van Chicago krijgt het voor elkaar om een wachtrij te creëren van ruim 2 uur.

Als we daarna door de controle zijn staan wel al onze koffers inmiddels langs de band te wachten omdat de volgende set koffers al wordt aangeboden.

Koffers pakken en dan snel even wat eten. Inmiddels zijn we al 3 uur op het vliegveld zonder eten en drinken. de grote M biedt uitkomst.

Uber bestellen voor een rit van 45 minuten naar het hotel.

On s hotel het Millenium Knickerbocker hotel isnog in de stijl van de jaren 50.

Er is sinds die jaren weinig veranderd. Je ruikt het nog aan alles.

Kamers zijn goed. Grote slaapkamer en grote huiskamer apart.

Na de koffers weg gezet te hebben even omkleden. Het is nog 29 graden in de avond.

Eerste blik op Chicago geeft ons wel het gevoel dat we het hier gezellig kunnen hebben voor een paar dagen.

We houden het vol tot half 10 lokale tijd voordat we echt omvallen en ons bed opzoeken