Dag 08 Volgende verplaatsing - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 08 Volgende verplaatsing - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 08 Volgende verplaatsing

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

22 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vandaag gaan we het Krugpark weer verlaten. Na het ontbijt vertrekken we meteen. Aangezien we tijd genoeg hebben besluiten we de zandpaden te nemen om zo een grotere kans op Wild te spotten. Helaas hebben we niet veel geluk. Wel zien we een paar hele mooie vogels, een schildpad en een paar hele grote en oude olifanten.

Om kwart voor elf verlaten we het Krugerpark daadwerkelijk en gaan we op weg naar onze volgende bestemming, Thornybush private game reserve en dan in KwaMbili game lodge.

We zijn hier 8 jaar geleden ook geweest en vonden het toen erg fijn. Rond half 1 arriveren we bij de Lodge. We blijken de enige gasten te zijn. Krijgen we dus een aantal privé Game Drives. We krijgen weer uitleg over de regels op de Lodge. Het is namelijk een open Lodge wat inhoud dat de dieren vrij over het terrein kunnen lopen. Overdag mogen we vrij over het park lopen maar nadat het donker wordt alleen onder begeleiding van een Ranger.

Nadat we naar de tenten zijn gebracht kunnen we ons klaar maken voor de Lunch. Om 4 uur gaan we naar de eerste Game Drive van KwaMbili Game Lodge. Samen met de chauffeur en een zoekr gaan we aan de 3 uur durende tocht beginnen. Altijd weer spannend. Vrij snel zien we al een Moeder Olifant met een jong van 6 á 7 jaar. Altijd weer mooi om te zien. Na diverse omzwervingen om wild te spotten belanden we bij het eerste Luipaard. Een jong mannelijk Luipaard wat in de bomen ligt te slapen.

Nadat we een pauze hebben geahd in het bos komt de melding over de radio dt de jonge Luipaard samen met zijn moeder op pad is. Daarop besluit de Ranger dat we dit gaan opzoeken.

Na een snelle rit belanden we op de plek waar beide luipaarden zijn. Geweldig om te zien. Helaas begint het al wat donker te worden voor de mooiste foto’s maar ze zijn er wel.

We volgen daarna de beide Luipaarden en een volgende Hyena zeker een kwartier totdat het tijd wordt om terug te gaan naar de Lodge.

Daar aangekomen even snel opfrissen om daarna te genieten van een heerlijke maaltijd.

Geweldige eerste dag bij KwaMbili.