Dag 8, Reizen naar Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 8, Reizen naar Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 8, Reizen naar Penang

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

03 September 2012 | Maleisië, George Town

Cameron highland zit er weer op en de volgende bestemming wacht al op ons. Na het ontbijt vertrekken we richting het noorden. We hebben een route uitgestippeld waarbij we onderweg nog een paar bezienswaardigheden bezoeken. Onze eerste stop is bij de Sam Poh Tong cave tempel. Bij dit complex zijn diverse Chinese tempels. Zeker de tempel welke door ons was uitgekozen is bijzonder. Het grootste gedeelte zit in de berg. Na de lunch in een lokaal restaurant bij de tempel zetten wij onze reis voort richting Kuala Kansar. In deze stad staat de zetel van de sultan van Perak. Het is een enorm gebouw wat volledig is omheind. Vlak bij het paleis staat ook de Masjid Ubudiah. Deze moskee behoord tot de eigendommen van de sultan. Het is een mooie maar zeker ook eenvoudige moskee. Hij valt op door zijn gouden uivormige koepels. Verder zijn er nog diverse andere bezienswaardigheden maar de tijd is beperkt dus wij zetten onze reis voort richting Penang.
Om in George town te komen moeten we over de langste brug van de wereld. In de avondspits volgen wij de route naar het hotel. Volop bommetjes schieten je aan alle kanten voorbij. Uiteindelijk. Bereiken we ons hotel. Het ideaal gelegen Bayview Hotel. Dat Bayview moeten we met een korreltje zout nemen, maar het water is te zien vanuit onze hotelkamer.
De avond staat in het teken van HRC Penang. Inmiddels nummer 20 op onze lijst van bezochte HRC's. Het wordt een rit van een half uur met de taxi. Na een leuk bezoek worden we teruggebracht door een taxichauffeur die de hele tijd aan het praten is geweest. Hij wist overal iets over te vertellen en was graag aan het woord.