Dag 12 & 13, Duiken op Pherhetian IJsland. - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 12 & 13, Duiken op Pherhetian IJsland. - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 12 & 13, Duiken op Pherhetian IJsland.

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

08 September 2012 | Maleisië, Kuala Besut

De komende twee dagen staan in het teken van duiken. Wat overigens een van de drie dingen is die je hier op het eiland kunt doen. Verder kun je nog snorkelen en luieren. We gaan drie duiken per dag maken en afhankelijk van het aantal gegadigde wordt er bepaald hoeveel boten er nodig zijn. Al onze duiken maken we samen met duikinstructeur Michelle. We komen op diverse duikstekken en doen daar diverse indrukken op. Aan de hand van de foto's later is een aardige indruk te verkrijgen van het onderwaterleven in deze omgeving. Een van de hoogtepunten van deze twee dagen was zaterdag. We waren net terug aan land, de flessen waren al gewisseld en de afspraak voor de volgende duik al gemaakt als er een melding binnen komt dat er een Walvishaai is gezien op een duikstek.
Snel springt iedereen weer in de boot en met gezwinde spoed gaan wij op weg naar de stek. Daar aangekomen wemelt het al van de duikers en snorkelaars. Om niets te missen springen wij ook als snorkelaar in het water en worden een met de massa. Het is een indrukwekkend gezicht, die Walvishaai gevolgd door vissen en mensen. Wij blijven zeker een half uur kijken alvorens de Walvishaai het ruime sop kiest. Fijn om gezien te hebben. Daarna beginnen we maar meteen met onze tweede duik van de dag.

• 09 September 2012 - 13:46

Annemiek:

Schijnbaar was het voor de haai ook een uitje, hij heeft jullie allemaal bekeken en vond hety toen toch maar weer tijd om het ruime sop te kiezen. Rare vissen die snorkels....