Dag 11, Op naar het duik resort - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 11, Op naar het duik resort - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 11, Op naar het duik resort

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

06 September 2012 | Maleisië, Kuala Besut

Vroeg uit de veren om optijd te kunnen vertrekken naar Kuala Besut. Hier vandaan vertrekt onze ferry naar Perhetian Island. Eerst het kantoor opzoeken om ons aan te melden voor de overtocht. Het zoeken blijkt niet nodig te zijn wat er staat al een jongen met een brommer op ons te wachten. Hij brengt ons direct naar het juiste kantoor waar we ons alleen nog maar hoeven te registreren voor de overtocht. Daarna koffers naar de pier en auto parkeren. De overtocht kan beginnen. Helaas moeten we nog ruim een uur wachten voordat we aan boord kunnen gaan van de ferry. Het blijkt een eenvoudige speedboot te zijn die een aantal adressen afgaat. Na een half uur varen komen wij als eerste aan bij ons resort, Flora Bay Resort. Na het gesleep met onze koffers kunnen we inchecken. Het ontvangst is vriendelijk. Helaas vallen de cottages wat tegen. De foto's op internet komen niet overeen met de realiteit. Het is wel schoon en de airco werkt en is redelijk nieuw.
Nadat we de koffers op de kamer hebben achtergelaten gaan we ons aanmelden bij de duikschool. Kijken of we vandaag nog een duik kunnen maken. We hebben geluk, de middag duik staat gepland voor 1 uur. Kunnen we nog snel even lunchen en dan voorbereiden voor het duiken.
Op de boot zijn nu twee groepen. De eerste groep zijn 3 Japanse jonge dames die net hun Padi Open Water hebben gehaald. In de tweede groep zitten wij. Gezamenlijk met instructeur Michelle maken we onze eerste duik in Maleisië. Het water is heerlijk, 30 graden Celsius zelfs op 20 meter diep. Het zicht is ongeveer 10 meter vrij, daarna wordt het wazig.
Heerlijk om weer in warm water te kunnen duiken.
Omdat de duikschool geen rekening heeft gehouden met nog een duik later op de middag besluiten we als afsluiting van de dag te gaan snorkelen. Dat is in de baai ook heel mooi.
Tevreden sluiten wij onze eerste duikdag af met een eenvoudige maar lekkere maaltijd in het restaurant van het resort.

• 08 September 2012 - 19:07

Annemiek:

Fijn dat de eerste duik goed is bevallen. En och, wat heb je aan een luxe resort als je toch de hele dag van p[lan bent in het water door te brengen.Als het eten en het bed maar goed zijn. Veel plezier.