Kuieren door Phnom Penh. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Kuieren door Phnom Penh. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Kuieren door Phnom Penh.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

23 Maart 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag hebben we geen programma. We besluiten dan ook om iets later op pad te gaan dan normaal. Om half 10 nemen we de Tuk-Tuk richting de Russische Markt. Niet dat er veel russen zijn maar van origine werden hier in het verleden veel producten verkocht van Russische afkomst. Inmiddels is het een markt zoals er veel zijn in de Aziatische landen. Het ene merk T-shirt naast de andere dure handtas wordt aangeboden. Mocht je nog onderdelen voor je brommer nodig hebben dan kun je hier zeker ook slagen. Als je iets wilt kopen zul je echt moeten onderhandelen anders betaal je veel te veel voor deze producten. Het is leuk om door te dwalen en sommige souvenirs te kopen. Lekker afdingen tot je samen het eens bent over de prijs. De meeste verkopers zijn ware toneelspelers. Een pokerfase is hier best wel belangrijk.
Gewapend met een paar cadeautjes en een nieuwe tas voor Ingrid verlaten we deze gelegenheid.
Snel wat drinken en dan weer verder wandelen. Ons volgende doel is “wat Moha Montrei” dit is een van de tempelcomplexen welke je vaak ziet in Cambodja. Rondom de tempel staan diverse woningen welke allemaal tot het gehele complex behoren. Hier wonen de monniken maar ook mensen die werken op het complex. In dit complex is ook een speciale school voor kinderen. Terwijl we rustig op een bankje zitten te overleggen wat onze volgende bestemming wordt komt er een dienaar van de tempel en schenkt ons 2 flesjes water. Heel vriendelijk.
Op naar locatie 3, het “Indipendence Monument”. Hiervoor moeten we weer een behoorlijk stuk lopen.. we komen langs een gedeelte waar honderden scooters te koop worden aangeboden. Na de scooters maar even wat drinken, het is inmiddels 38⁰C. voor het monument staat nog een tempel. Snel even bezoeken en weer verder. Inmiddels beginnen we dorst te krijgen. Dus wandelen we naar de riverside voor een heerlijk drankje in de schaduw. Genietend van een Iers drankje, een lekkere salade en een goed boek houden we het hier wel anderhalf uur uit.
De laatste etappe voor vandaag is een bezoek aan “Wat Phnom”. Deze ligt op de weg terug naar het hotel en is een mooie tussenstap. Deze tempel staat op de enige heuvel in de stad op 27m hoogte.
Na ons bezoek aan de Wat Phnom wandelen we nog een kwartiertje verder naar ons hotel om daar een paar uur uit te rusten. Onderweg worden we nog verrast door een groep apen. Deze horen eigenlijk thuis bij de tempel maar schijnbaar vonden zij de straat kraampjes leuker. Vanavond gaan we nog wat eten en dan is onze laatste dag in Phnom Penh al weer voorbij.
Morgen een lange busrit naar Seam Reap.