Wandelen door Siem Reap. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Wandelen door Siem Reap. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Wandelen door Siem Reap.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

26 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na gisteren de tempels van Angkor te hebben bekeken besluiten we het vandaag lekker rustig aan te doen. Om 9 uur ontbijten en pas om 10 uur aan de wandel. Als eerste doel hebben we het iets noordelijker gelegen tempel complex “Wat Kesararam” in gedachten. Het is ongeveer 500 m lopen dus dat moet geen probleem zijn. Blijkt dat ze met de weg bezig zijn die precies voor de tempel ligt. In eerste instantie denken we om te moeten lopen maar al snel is duidelijk dat de locale bevolking zich weinig aantrekt van de wegafzettingen dus waarom zouden wij dat dan doen.
De straat is al voorbereid voor een nieuw wegdek maar moet nog even schoon gemaakt. Hiervoor hebben ze een oude tractor met er achter een grote ventilator. Heel de omgeving kan meegenieten van het wegblazen van het stof. Niet dat het veel helpt want het stof is bijna sneller terug dan dat het wordt weg geblazen. Na het tempelcomplex gaan we richting het stadspark. Weer kruisen we de werkzaamheden en we blijven ons verbazen over de vindingrijkheid van de mensen om de afzettingen te passeren.
Het park is mooi onderhouden. Dit blijkt te worden gedaan door het aan het park grenzende Grand Hotel D’Angkor. In het park staat ook nog een kleine tempel.
Als derde hebben we vandaag “wat Polanka” op de lijst staan. Deze ligt verder naar het oosten. Het is een tempel welke minder uitbundig is dan de eerste. Bij het tempel complex hoort ook een school dus het is er druk met jonge kinderen. Overigens allemaal in schooluniform.
Ingrid besluit om een middagdutje te gaan doen en ik loop met haar mee naar het hotel. Ik ga verder met de voorgenomen wandeling. Die begint met een lange wandeltocht langs de Siem Reap Rivier. Heerlijk onder de bomen om uiteindelijk bij “Wat Bo” te arriveren. Dit is een van de oudste tempels van de stad. Ik arriveer daar net tijdens de middagrust en in alle gebouwen liggen de mensen te rusten. Nu nog even de laatste tempel voor vandaag. “Wat Preah Prom Rath” is een zeer luxe complex. Alles is tot in de puntjes verzorgt. Tot zelfs een afgevallen blaadje ontbreekt. Er zijn constant mensen aanwezig die de omgeving schoon houden. Hier is ook het beeld van de liggende Boeddha te vinden.
Daarna is het tijd voor een late lunch. Het is inmiddels 2 uur dus tijd voor een lange rustpauze onder het genot van een lokaal gerecht met een lokaal drankje.

Na de lunch wandel ik nog wat rond over de “Old Market” en slenter nog wat door de straten. Tegen 5 uur ben ik terug bij het hotel om nog een korte rustpauze in te lassen. Vanavond vroeg eten omdat we morgen al om 7 uur worden opgehaald.
We gaan daarom vroeg op pad om een restaurant uit te zoeken. Het wordt een Cambodjaans BBC restaurant. Een variant op steengrillen en gourmetten. Na een tijdje te hebben gebakken heb je tevens je eigen soep gemaakt. Na het eten nog even naar Molly Malone voor een Guiniss en een cider en dan lekker slapen om uitgerust aan de volgende etappe te kunnen beginnen.

• 27 Maart 2014 - 19:40

Annemiek:

Fijn om te lezen dat Molly Malone nog steeds open en en zo te lezen, een stekje om steeds terug te gaan. Prima locatie.
    Goede terugreis gewenst en geniet je laatste daagjes in Bangkok.