Van Cambodja naar Thailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Van Cambodja naar Thailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Van Cambodja naar Thailand.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

28 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag zit het grootste deel van de reis er op. We verlaten Cambodja om daarna nog 2 nachten in Bangkok door te brengen voordat we naar huis vliegen.
Het wordt uiteindelijk een heel lange dag.
’s Morgens om 8 uur staat ons vervoer al gereed om naar de grens te gaan. In 2 uur tijd bereiken we op een ontspannen manier deze barrière. Onderweg hebben we mooi nog wat tijd om foto’s te maken. Heerlijk relax deze reis. De grensformaliteiten aan Cambodjaanse zijde zijn snel vervuld. Dan is het 50 meter lopen door niemandsland alvorens de Thaise grens te passeren. Hier duurt het iets langer. Eerst naar een hokje om papieren in te vullen daarna weer terug naar de grens om het visum te halen. Al met al zijn we om kwart over tien gereed om verder te reizen.
Helaas is ons vervoer nog niet te vinden. Na een kwartier komt er een oude grote 6 cilinder aan gerammeld. Dit blijkt ons vervoer naar het busstation te zijn.
Wij gingen er van uit dat het een kort ritje met een taxi was maar uiteindelijk moeten we nog dik 100 Km verder zijn voordat we het busstation kunnen bereiken. Door diverse vertragingstechnieken van de chauffeur komen we pas na 12 uur aan in Chanthaburi. Dit houdt in dat de bus al weg is en we moeten wachten tot 1 uur. Deze bus heeft vertraging dus vertrekken we Pas om half 2. Op zich nog niet erg alleen we bereiken Bangkok precies in de avondspits. Tot aan het vliegveld gaat het redelijk. Daarna is het stapvoets verder. Uiteindelijk zijn we pas om 7 uur ’s avonds bij het busstation ten noorden van Bangkok. Dan moeten we nog met de taxi terug naar het centrum waar ons hotel ligt.
De taxi chauffeur zegt in het begin dat hij het hotel weet te liggen maar brengt ons naar de verkeerde locatie. Daar moet hij het navragen en uiteindelijk komen we pas na 8 uur aan bij ons Hotel.
Na het inchecken en koffers weg brengen toch eerst even wandelen om de benen te strekken. Na 12 uur reizen is dat wel nodig.
In de omgeving van het hotel is niet veel open. Maar na een 500 m lopen vinden we een leuke bar waar je een bescheiden maaltijd kunt nuttigen.
Tijdens het verblijf speelt er een jongeman allemaal lovesongs. Hij doet het goed dus heerlijk om tijdens het eten van te genieten.

• 29 Maart 2014 - 09:04

Ton & Edith:

We hebben meegenoten van jullie avonturen! Nu nog fff lekker een paar daagjes pas op de plaats en dan naar huis. Hier verwacht jullie heerlijk lente-weer..... Oost West Thuis Best